Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 20:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke flytte eller delete filer efter geninstallation af xp?

Jeg kan ikke komme ind i mine mapper eller filer efter geninstallation af xp. den siger access is denied, det er kun nogle filer, men stadigvæk forskellige filtyper?vil helst ikke formater, da filerene er vigtige..
Avatar billede resten Nybegynder
15. september 2002 - 21:01 #1
Højreklik på den mappe som du skal ha magt over og vælg Sikkerhed-Avanceret her taster du dit nuværende brugernavn ind.
Evt skal du ind i mappe visninger og fjerne hakket i simpel fildeling.
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 21:03 #2
Det er ikke det har jeg prøvet, har også prøvet at recover den med easy rv. men det virker heller ik?
Avatar billede resten Nybegynder
15. september 2002 - 21:05 #3
Har du da prøvet det jeg skriver ?
Problemet er den mappe du haved før er oprettet under din anden maskines bruger navn og nu efter en genindstalering er du kommet på med et andet computer navn.
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 21:08 #4
Er du sikker på du har administratorrettigheder, som du er logget på maskinen, se efter under brugere.
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 21:14 #5
jeg har prøvet at gå ind i sharing og secrurity og prøve at ændre navn, efter at jeg trykker apply, siger den access denied? også det med fluebenet i use simple filsharing (recommend)..
Avatar billede peet-49 Novice
15. september 2002 - 21:16 #6
Du skal være logget på som administrator for, at ændre.
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 21:16 #7
ja jeg er adminstrator har kigget i user accounts?
Avatar billede resten Nybegynder
15. september 2002 - 21:16 #8
Og det er ntfs fil system ?
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 21:18 #9
Ja det er ntfs,jeg har ikke converteret efter installation, men det burde man da heller ik når man gjort det i tidligere installation?
Avatar billede resten Nybegynder
15. september 2002 - 21:18 #10
Og ja den er god nok, du skal overtage ejerskabet.
Det er fordi den mappe er oprettet under en tidligere bruger (dig), når du geninstallerer bliver dit navn lavet om og den gamle er automatisk låst, indtil du overtager ejerskabet.
Mærkeligt nok kan man aldrig få den samme mappe igen, men de vigtigste ting ligger der heldigvis endnu så jeg tror ikke du har prøvet det jeg skriver.
Avatar billede resten Nybegynder
15. september 2002 - 21:34 #11
Kommer du med en forklaring ?
Avatar billede jahbo Nybegynder
15. september 2002 - 21:38 #12
du må beskrive det bedre jeg har også engelsk version, for enten virker det ik eller har jeg ikke forstået det, men jeg har højre klikket på mappen og valgt sharing og security og tastet mit username?
Avatar billede jahbo Nybegynder
17. september 2002 - 12:38 #13
Halløj..
Nu har min kæreste fundet ud af den..
Resten du har hvist cirka ret..
så hvis du life ligger et svar, kommer der points..
takker:)
Avatar billede resten Nybegynder
17. september 2002 - 13:28 #14
:-)