Avatar billede fish72 Nybegynder
15. september 2002 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere styresystem

Hej

Jeg har købt et soltek sl-75kav bundkort og en amd athlon palomino 1800+ xp cpu hos jer...........Og det kører da også udmærket.MEN jeg har store problemer med at få installeret et styresystem........Det eneste styresystem jeg kan installere er windows 98 - og det kører meget ustabilt, pc´en genstarter/slukker meget ofte uden grund.
Windows 2000 og Windows xp kan jeg godt opgive at installere - jeg kommer kun lige igang med installiationen, så fryser pc´en......eller også melder den en masse fejl.
Ved i hvad der kan være galt ? Jeg har jo ikke lyst til at køre med en meget ustabil win 98......Havde tænkt mig at skulle køre med win xp.
Håber i kan hjælpe

Mvh

Bjarne

pennywise@tdcspace.dk
Avatar billede amd Nybegynder
15. september 2002 - 18:14 #1
>Jeg har købt et soltek sl-75kav bundkort og en amd athlon palomino 1800+ xp cpu hos jer...........?

Nå.. men jeg vil tro det er fordi din CPU bliver for varm... hvor varm er den?
Avatar billede scb Praktikant
15. september 2002 - 18:15 #2
Det lyder som dårlig køling, har du monteret køleren rigtigt på CPU'en med kølepasta mellem køleplade og cpu.
-SCB
Avatar billede random_act Nybegynder
15. september 2002 - 18:20 #3
Lyder som om rammende går i kage. Hvor mange har du, hvor sidder de og i hvor mange blokke er de i?
Avatar billede fish72 Nybegynder
15. september 2002 - 18:24 #4
køler skulle sidde og og med pasta...den er på ca 41 grader.
Kører med 384 ram - 1 blok 128 og 1 blok 256 sd ram pc133
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. september 2002 - 18:28 #5
det lyder også som et ramproblem hos mig. Prøv kun at køre med den ene blok
Avatar billede amd Nybegynder
15. september 2002 - 18:28 #6
Okay... ja 41* er jo ik for meget.
Så er det sikkert som random act siger dine ram.
Ved du om de virker?
Avatar billede random_act Nybegynder
15. september 2002 - 18:34 #7
Byt om på de to ram blokke. Den største skal altid side først. (ikke nødventigvis men en god regl).