Avatar billede eddie-dk Nybegynder
15. september 2002 - 16:35 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Nokia 3310 til reperation

Nu har min Nokia 3310 været til reperation 3 gange. To gange hos forhandleren og en gang blev den via forhandleren sendt ind til Nokia.
Jeg mener bare at jeg har hørt at hvis man har fået den til reperation 3 gange får man pengene tilbage efter den tredje. Er det rigtigt?
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 16:51 #1
I Bilka gør man, hvis den har været til reperation 3 gange.

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede Hitman Praktikant
15. september 2002 - 16:54 #2
Hvor har du da købt den ???
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 17:27 #3
Du skal bare aflevere den til reperation, der hvor du har købt den, sammen med et brev, hvor du skriver:

"Nu har min telefon været til reperation hos dem 3 gange. Dette er sidste gang jeg sender den til reperation. Hvis den går i stykker efter denne reperation forlanger jeg mine penge igen"

Efter den nye købelov, kan du forlange dine penge igen, hvis tingen du køber går i stykker inden for de første 3 måneder. Efter 3 måneder, kan du forlange at få en ny vare eller pengene igen.

Dette indebærer selvfølgelig, at du har købt varen efter den nye købelov er trådt i kraft.
Avatar billede eddie-dk Nybegynder
15. september 2002 - 17:41 #4
Jeg købte telefonen 11 august 2001 i Fona i Lyngby. Hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 18:20 #5
Har de telefonen nu?
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 18:20 #6
og er den i stykker nu? - evt. hvad er/var fejlen?
Avatar billede eddie-dk Nybegynder
15. september 2002 - 18:26 #7
Jeg har lige fået den tilbage fra et besøg hos Nokia. Den laver stadig den samme fejl som tidligere hvor skærmen låser og slukker sig automatisk lidt efter. Ligegyldigt hvad jeg bruger den til (spil/sms) låser skærmen sig og slukker sig derefter.
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 19:03 #8
Så tager du telefonen under armen sammen med et brev og går ned hvor du har købt den.

I brevet skal du skive følgende:

-----------------------------------------------------------------

Da jeg har haft min telefon til reperation x antal gange, og den stadig fejler det samme, vil jeg bruge min ret som forbruger til at kræve følgende:

- En ny telefon
- Pengene retur

De har haft rig mulighed for at rette op på fejlen, og nu vil jeg ikke undvære min telefon længere.

-----------------------------------------------------------------

Husk at skrive dato på, og underskrive brevet
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 19:06 #9
Husk desuden, at hvis forretningen ombytter telefonen, at du har fuld garanti på den nye telefon du får. Dvs, at du får 24 måneders garanti på den telefon, som forretningen giver dig.

Derfor skal du også forlange, at de enten giver dig en ny faktura eller skriver på den gamle, at telefonen er blevet ombyttet.

Så kommer du ikke i problemer, hvis den nye telefon går i stykker
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 19:09 #10
Du skal også tage evt. reperationsnotaer med (Kopier) tag også en kopi at det brev du skriver og gem.

Hvis forretningen begynder med at det er over tidsgrænsen for garantien, skal du kunne dokumentere, at det er samme fejl som telefonen har været til rep for før.
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 19:09 #11
må forresten hellere lægge et svar :-)
Avatar billede eddie-dk Nybegynder
15. september 2002 - 19:13 #12
Carstenqp: Det lyder sgu fair nok. Men en ting nager mig dog: Kan jeg godt gøre det selvom jeg købte mobilen før den nye købelov trådte i kraft?
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 19:16 #13
Ja du kan! det er der ikke lavet om på
Hvis telefonen har kostet mere end 500 kroner, og FONA ikke vil give dig en ny telefon eller pengene igen - så kan du klage til forbrugerklagenævnet.... det koster 80 kroner at klage, som du får igen, hvis du får medhold

http://www.fs.dk/klager/klaghvad.htm
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 19:18 #14
Men det er utroligt vigtigt, at du skriver brevet.... dette er dokumentation som du skal sende til forbrugerklagenævnet... derfor gem en kopi
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 19:21 #15
Dit køb hører til den gamle købelov... det vil derfor sige, at du ikke kan forlange dine penge igen, med mindre forretningen ikke kan give dig en telefon magen til.

Men det ændrer ikke på at du kan forlange at få en ny telefon, hvis de ikke kan finde ud af at reparere den gamle

Hvis de giver dig en ny telefon har du derimod 24 måneders reklamationsret på den, da det figurerer som et nyt køb.

Forretningen er selvfølgelig i sin ret til at give dig pengene retur.
Avatar billede carstengp Nybegynder
15. september 2002 - 19:23 #16
Her kan du nærlæse paragraffer: http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20020021330
Avatar billede eddie-dk Nybegynder
15. september 2002 - 20:41 #17
ok. takker carstengp