Avatar billede thy4ever Nybegynder
15. september 2002 - 00:19 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

DVD og CD-rewriter problem

Jeg har en Medion CD-Rewriter 32x12x48 (MD 9704) installeret på min PC. Efterfølgende har jeg så erstattet det oprindelige CD-rom drev med et LiteOn 16X DVD-drev. Efter en del omrokeringer og forsøg med Primary og secondary IDE og tilhørende jumpers lykkedes det at få DVD-drevet til at fungere som Slave på Primary IDE, men med det resultat at CD-rw'en ikke vil fungere som hverken master eller slave på secondary IDE.

NOGEN FORSLAG???
Avatar billede jdavid Nybegynder
15. september 2002 - 02:35 #1
Hvis du kun har en harddisk, så sæt dvd'en på primary ide som slave og lad cdrw køre alene som master på secondary
Avatar billede pentium4 Juniormester
15. september 2002 - 12:15 #2
jdavid -> Prøv lige at læse han's indlæg engang til - Det er jo sådan han har sat det.

Hvis du har de nye ATA66/100/133-kabler hvor der er 3 forskellige farver stik, skal du huske at sætte dem rigtigt for så er det ikke nok at sætte jumperen rigtigt, men den skal stadig sættes rigtigt.

Blåt = Stikket på bundkortet
Gråt = Slave
Sort = Master
Avatar billede pentium4 Juniormester
15. september 2002 - 12:18 #3
Og det er den rigtige måde at sætte dem på for hvis du skal kopiere fra DvD-drevet til brænderen må de helst ikke sidde på samme kabel.
Avatar billede jdavid Nybegynder
15. september 2002 - 12:20 #4
Sorry, det var lidt sent igår. My bad ..
Avatar billede thy4ever Nybegynder
15. september 2002 - 13:07 #5
Stikkene på mit kabel er alle sorte - Kan det hjælpe at skifte kabel?
Avatar billede thy4ever Nybegynder
15. september 2002 - 13:09 #6
Iøvrigt er min HD opdelt i to - et c og et d drev
Avatar billede pentium4 Juniormester
15. september 2002 - 13:19 #7
Det betyder ikke noget, at den er delt i 2. Du kan godt prøve at skifte kabel for det kan være at der er en løs forbindelse i det du har på din sekundære, men prøv at sætte brænderen i det stik som sidder sidst på kablet.

Du skal ikke give point før du har fået den hjælp som du beder om og hvis du ikke får et svar du kan bruge, tager du selv point'ne.