Avatar billede sorenmt Nybegynder
15. september 2000 - 13:43 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Billed i Access 2000 Database

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg anmelder film. Til mange af filmene, har jeg et billed af forsiden til koveret eller lign. Jeg vil gerne have lavet, så jeg kan sættet et billed ind til hver enkelt post i databasen, så man kan se et lille preview af det.
Planerene er i fremtiden, at databasen, skal bruges til hjemmesiden (i dag bruges den kun til at holde styr på de forskellige anmeldelser) forstået på den måde at der skal laves i skabalon, og så skal den selv sættet oplysninger ind i skabalonen fra den film som brugen har ønsket at se (skal laves i asp) Så det med billedet skal også kunne bruges når vi engang får lavet det, uden at der skal laves en hel masse om
Avatar billede 8800 Nybegynder
15. september 2000 - 15:35 #1
Hmm... Jeg tror jeg har en liggende... Hvad er din mail?
Avatar billede sorenmt Nybegynder
15. september 2000 - 16:11 #2
soren@sejs.dk
Avatar billede 8800 Nybegynder
15. september 2000 - 16:37 #3
pointsne? 60 points for en database? hvis det var 100 sendte jeg strax!
Avatar billede sorenmt Nybegynder
17. september 2000 - 12:35 #4
Det var dit eget forslag....
Avatar billede 8800 Nybegynder
17. september 2000 - 12:36 #5
bliver de sat op til 100 eller hva?
Avatar billede sorenmt Nybegynder
17. september 2000 - 16:39 #6
Hvis du ikke er interesseret i dette spørgsmål til 60 point, så skrid, der er ikke noget der tvinger dig...
Avatar billede 8800 Nybegynder
17. september 2000 - 16:42 #7
Hmm... Farvel
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
21. september 2000 - 15:19 #8
Hvad er det helt præcist du vil vide?
Er det hvordan man i tabellen opretter en post til et billede?
Eller er det noget andet?
Avatar billede sorenmt Nybegynder
21. september 2000 - 16:34 #9
Jeg skal kunne indsætte et billed til hver post i min tabel (jeg taster det ind i en formular) I formularen, skal jeg så kunne se det billed, som jeg har valgt.
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
22. september 2000 - 02:28 #10
Jeg lavede for et år siden en lille database med løberuter, hvor der skulle bruges et JPG billede af en løberute.
Databasen er dog ikke færdig da jeg tabte interessen for løb. Men jeg har sorterer i databasen og jeg sender det omkring billeder til dig.
Avatar billede milo Nybegynder
23. september 2000 - 21:09 #11
8800>>>hvis du har en liggende er det så, så hårdt at sende den ? ? ? - jeg ku forstå hvis du skulle til at lave den, men du har den jo klar? ehh....hmm....
Avatar billede sorenmt Nybegynder
24. september 2000 - 09:23 #12
Jeg har kigget lidt på den database du sendte (det var en stor en at hente ;-) Men jeg kan ikke rigtig finde ud af det.

Jeg har været inde i egenskaber for tabellen, og tilføjet et OEL-objekt (eller hvad det nu hedder) men inde i formularen, kan jeg ikke finde ud af at tilføje det, så jeg kan vælge et billed til hver post
Avatar billede 8800 Nybegynder
24. september 2000 - 11:39 #13
ja du gad jo ikke give 100 points...
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
24. september 2000 - 11:53 #14
Det du gør efter du har oprettet det OEL-objekt i din tabel kaldet fx. \"Billede\" er at oprette, i din form, et felt der har datakilden \"Billede\". Når du så går over i visningsmode og højre klikker på dette felt er der et menupunkt, der hedder indsæt objekt. Her kan du vælge at indsætte et billede. Du kan selvfølgelig også lave en markro som jeg har i den database du fik tilsendt. Dobeltklikket på billedet starter en markro som indsætter et objekt.
Avatar billede moses Praktikant
25. september 2000 - 11:46 #15
Hvis du opretter en tabel med en eller flere felter tekstfelter id-felter osv., og dertil vil have et Objekt felt med et billede i, så er det bare at vælge Objekt itabeldesign view - MEN.

Når du så kommer over i formularen, hvor du jo indsætter dine billeder, så skal du trykke højre musetaste og vælge \"Insert Object ...\"

Det er den umiddelbare, som du kan bruge, når det ikke skal være vildt avanceret.
Jeg kan sikkert programmere en mere simpel løsning, men tiden ...