Avatar billede ssundsdal Nybegynder
13. september 2002 - 23:16 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

SVCD

Hvis man har en avi. format kan man så godt lægge den i Nero i brænde den som "SVCD" og så kan den ses på dvd'en hvis den altså understøtter det. eller er det kun med mpeg den kan ?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
13. september 2002 - 23:18 #1
"hvis den altså understøtter det" jeg mener "hvis den altså understøtter SVCD" ?
Avatar billede bullefardk Nybegynder
13. september 2002 - 23:22 #2
Det kan du sagtens, du skal bare have SVCD Plugin, og så kan det tage op til 10 timer alt brænde.
Avatar billede bullefardk Nybegynder
13. september 2002 - 23:22 #3
ups.. svar
Avatar billede initializing Nybegynder
13. september 2002 - 23:24 #4
www.vcdhelp.com kan du helt sikkert finde noget!

-Martin
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
13. september 2002 - 23:26 #5
jamen det vil sige så behøver man jo ik mpeg format filer bare for at man kan se på dvd men avi kan også ?
Avatar billede initializing Nybegynder
13. september 2002 - 23:29 #6
Både og.

Nogle programmer kan omkode direkte til SVCD og nogen skal man først lave til MOEG og så bagefter brænde som SVCD.
Avatar billede icqen Nybegynder
13. september 2002 - 23:30 #7
nej når du brænder en avi til SVCD laver den den om til mpeg 5 tror jeg det hedder det er det der tager tiden

men DVD producenten KiSS kommer med en DVD der kan afspille divx/avi i november den kommertil at koste ca. 2500-3000
Avatar billede alalalalala Nybegynder
13. september 2002 - 23:45 #8
nej det kan du ikke, den skal være i mpeg... selv med nero
Avatar billede whatever Nybegynder
14. september 2002 - 00:18 #9
icgen > Det hedder ikke "MPEG 5". Det er MPEG2 ligesom på en DVD, men med en lavere opløsning. Og med hensyn til Kiss afspilleren, er det tale om MPEG4 versionen af DivX, altså DivX4 og DivX5. DivX3 kan ikke afspilles på den afspiller.

initializing > programmer omkoder ikke direte til SVCD. De laver videoen om til MPEG2, hvorefter de enten brænder det til SVCD, eller laver en SVCD iso - som så senere kan brændes.