Avatar billede w!nx Nybegynder
13. september 2002 - 21:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Onboard lydkort problemer

Jeg har problemer med mit onboard lydkort... det skratter helt vildt og især når computeren "tænker" og når jeg flytter rundt med musen.

Jeg har et Soltek SL-75DRV5 bundkort med AC97 lydkort
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 21:10 #1
styresystemet er???
Avatar billede w!nx Nybegynder
13. september 2002 - 21:14 #2
windowsXP pro
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 21:16 #3
Avatar billede w!nx Nybegynder
13. september 2002 - 21:21 #4
Den siger at den ikke kan finde en driver der er bedre en den der er i forvejen
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
13. september 2002 - 22:23 #5
Hvordan skratter, når jeg bruger mit onboard lydkort kan jeg da osse høre lidt fra mine højttalere (især når der er skruet godt op)..

Mit bedste forslag, køb et Sound Blaster 5.1 BULK til under 300 kr, og få et super duper godt lydkort.. (uden skrat)

Men ellers prøv at skrue ned /disable: LINE IN, MIC, og alle de andre du ikke bruger..
Avatar billede w!nx Nybegynder
13. september 2002 - 23:24 #6
Det er nok fordi jeg har høretelefoner på at jeg kan høre det så godt :)

Tror lige jeg vil prøve med højtalere, men har dog også overvejet at købe et ekstra lydkort til den...
Avatar billede nottelmann Novice
14. september 2002 - 16:45 #7
Jeg havde også problemer med mit onboard-lydkort skrattede og lød helt forkert. Så erstattede jeg mit PCI-skærmkort med et AGP-skærmkort og hev mit Voodoo2 ud. Nu lyder det bare som det skal.
Avatar billede nottelmann Novice
14. september 2002 - 16:46 #8
Det er for øvrigt også et AC97 lydkort jeg har onboard.
Avatar billede polle_vendsyssel Nybegynder
14. september 2002 - 17:30 #9
takker :-)
Avatar billede w!nx Nybegynder
16. september 2002 - 09:24 #10
Jeg har sat lydt kortet til mit anlæg, det hjalp ret så meget. Jeg kan næsten ikke høre at det skratter længere ikke engang når jeg har høretelefoner på.

@NNottelmann... Self. har jeg da AGP grafikkort i når computeren er helt ny :)