Avatar billede snorga Nybegynder
13. september 2002 - 18:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ShellApi - filecopy

Når man lave en træk og slip af file i explore, så begynder den som regl at copy/move en fil.

Nu er det at jeg gerne vil prøve at lave mit eget program til at copier/move med. Den del er ikke noget problem,

MEN hvordan for jeg registreret i windows at den skal bruge mit copy program i stedet for?
(Jeg har en gang set et program der kunne, men har glemt hvad det hed :( )

MEGET gerne kode eksempler eller virkene komponenter.

Jeg har læst et par hjemme siden om det, men har ikke fundet noget som jeg kunne omsættede til virkende kode!
Avatar billede dkn Nybegynder
13. september 2002 - 18:36 #1
spørgsmålet er om de erstater den...

Det er vel muligt at de bare hider windows dialogen. Og laver nogle kald til den og får så filnavne/antal procent nået. Ved ikke om det er muligt at overtage den helt. Måske windows sender en besked som det er muligt at fange inden den anden dialog kommer frem.
Avatar billede snorga Nybegynder
13. september 2002 - 18:43 #2
Jo de over tog copy funktion funktionen, det var ikke bare noget fixfax med at "hide"'e.
Den var specielt optimeret til at copyer store filer til og fra samme HD, ved at læse store bloke af gang op i memory.
Avatar billede snorga Nybegynder
20. december 2002 - 19:20 #3
closing up.. sidste chance for et godt svar, anyone?