Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 16:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Bios Opdatering

Hjæææælp !!!!!!!!
Nu har jeg et hav af gange opdateret min Bios uden problemer . Men så idag ringer en ven og spørger om det er svært , næ siger jeg og iler over til ham ,henter den nye bios fra chaintech.com og opdaterer lortet .............. nu kan den ikke starte ????
det er et chaintech 6bjm0
Avatar billede soreno Praktikant
13. september 2002 - 16:23 #1
måske du har flashed med forkerte rom (hentet den forkerte fil) ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
13. september 2002 - 16:23 #2
Prøv at gå ind i biosen og vælg den der hedder load fail-safe eller sådan noget. Og hvis det ikke virker så tror jeg i er på rø...

/fun22
Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 16:26 #3
Jeg er sikker på det er den rigtige fil .
og jeg kan ikke komme ind i bios når pc`en ikke starter vel ???
og JA jeg er jo nok på R....
Avatar billede chalde Seniormester
13. september 2002 - 16:26 #4
vil computer SLET ikke starte, eller vil den godt starte op, lede efter drev, vise noget på skærmen eller hvad??
Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 16:28 #5
den starter overhovedet ikke , ikke så meget som et lille bip !!
Avatar billede chalde Seniormester
13. september 2002 - 16:28 #6
når du tænder for den, starter blæsere så?
Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 16:31 #7
Ja det gør den og der er lys i cd-rom osv.... er der et lille lys for enden af tunnellen ??
Avatar billede chalde Seniormester
13. september 2002 - 16:33 #8
hvis det skete efter du har flashet bios og genstartet er du nok lidt på røven.... vil mene at du skal ha ny bios(hardware), men vent og se om der kommer andre forslag...
Avatar billede chalde Seniormester
13. september 2002 - 16:34 #9
men prøv alligevel og resette bios på bundkortet. Se i manualen hvor jumperne til det sidder...
Avatar billede fun22 Nybegynder
13. september 2002 - 16:39 #10
Du kan også bare pille batteriet ud og vente 5-7 min og så sætte det i igen. Så skulle den resætte.
Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 16:41 #11
Også bios ?? eller kun cmos ?? egentlig aner jeg ikke hvad jeg spørger om , jeg ville bare være sikker !
Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 16:44 #12
Er der nogen der kender en side hvor man kan købe nyt/brugt hardware ?
Jeg har på fornemmelsen at jeg skal bruge den !
Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 18:19 #13
jeg har nu resettet og det virker !!!!!!!!
Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 18:20 #14
juhuu
Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 18:21 #15
chalde får hele dynen !!
Avatar billede justerdk Nybegynder
13. september 2002 - 18:26 #16
hvis bare lige chalde skriver et ekstra svar  :-)
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2002 - 11:53 #17
svar...
Avatar billede chalde Seniormester
15. september 2002 - 11:56 #18
øhh.... sådan...