Avatar billede sln Nybegynder
13. september 2002 - 15:41 Der er 2 kommentarer

konvertering af lydfiler

I Windows findes der et lille program med den danske titel "Lydoptager" ( sndrec.exe ).
Programmet kan optage wave-filer, men også konvertere til en mængde andre formater.
Jeg ønsker specielt at gøre brug af konvertering til "telefonkvalitet", (ccitt alaw), men uden brug af programmet som sådan, kun vha. konverter.dll'en, eller hvad det nu er.

Har nogen erfaringer i den retning hører jeg gerne om dem.

SLN
Avatar billede danielks Nybegynder
13. september 2002 - 16:27 #1
Så skal du have et program til at execute dll'en.... Du kan evt. lave dit eget... Alt om data har haft en artikel i deres blad om dette... håber det er svar nok...
Avatar billede sln Nybegynder
15. september 2002 - 10:55 #2
Det er det nu ikke. Mit problem er mere at finde ud af om konverteringsfunktionen ligger i en dll og i så fald hvilken. Og det mener jeg faktisk jeg netop har fundet ud af, nemlig filen "g711codc.ax" i biblioteket "dllcache". Nu er så problemet at finde ud af hvordan den accesses.

SLN