Avatar billede Slettet bruger
15. september 2000 - 10:04 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

LICQ

Jeg dristede mig igår til at installere Redhat 6.2 på en af mine computere igår. Nu vil jeg lære Linux. Jeg har givet op 2 gange før hvor det hele blev for meget, men ikke denne gang :-)

Mit problem er at jeg ikke kan få LICQ til at virke. Det lykkes mig at få kompilet selve programmet, vha. den udmærkede readme der følgte med. Den sagde at efter kompileringen af selve programmet, skulle jeg også kompilere/installere et plugin til det så jeg kunne få et GUI. Men når jeg skriver ./configure som readme filen siger, så siger den at den ikke kunne finde QT libraries. Hvad gør jeg nu? En af mine venner som ikke er sejere til Linux en mig, har samme problem.
Avatar billede tuxi Nybegynder
15. september 2000 - 10:10 #1
QT kan du hente på www.licq.com...

Jeg tog den stable version og kompilede den selv...

Det tog dog en ½ time, da qt åbenbart kan bruges til mere end licq...hvad har jeg ikke fundet ud af endnu...!!

Prøv at hente det og kompile QT på www.licq.com!
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2000 - 10:15 #2
Puha! En halv time? Hvilken CPU har du?
Avatar billede svindler Nybegynder
15. september 2000 - 10:35 #3
Hvad med at hente rpm\'en fra et redhat-mirror?
F.eks. ftp://sunsite.auc.dk/mirrors/ftp.redhat.com/pub/contrib/libc6/i386/
Der ligger licq og MEGET mere.
Avatar billede tuxi Nybegynder
15. september 2000 - 11:28 #4
CPU = 525Mhz
RAM = 160MB

Men det tog sq lang tid alligevel......har du prøvet det jeg sagde?
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2000 - 11:50 #5
Arh, jeg har 500 Mhz & 128 RAM. Bliver kedeligt.

Jeg har ikke prøvet det, jeg er i skole lige nu. Og jeg glemte at starte min spand op til morgen, så jeg kan ikke telnette.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2000 - 13:48 #6
Svindler > Kan du ikke sige mig præcist hvilken jeg skal downloade? Der er mange der hedder noget med QT og LICQ og begge dele.
Avatar billede tuxi Nybegynder
15. september 2000 - 14:09 #7
ftp://ftp.troll.no/qt/source/

Derinde kan du vælge imellem 10-15 stk\'s!
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2000 - 14:12 #8
Skal jeg have den hvor der står X11 i filnavnet, eller den uden?

Og hvad er forskellen?
Avatar billede svindler Nybegynder
15. september 2000 - 14:31 #9
Du skal som minimum bruge licq-0.85-1.i386.rpm og licq-qt-0.85-1.i386.rpm.
Derudover skal du bruge de rpm\'er, som du evt vil få at vide, hvis du installerer filerne vha \"rpm -i licq*\"
Avatar billede svindler Nybegynder
15. september 2000 - 14:39 #10
Jeg prøvede lige på en RedHat 6.2, som er rimeligt standard-installeret. Den er dog sat op til at bruge KDE; det er vist ikke default.
Der krævedes ikke noget udover de to nævnte filer.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2000 - 14:48 #11
error: failed dependencies:
qt >= 2.1.0 is needed by licq-qt-0.85-1
libqt.so.2 is needed by licq-qt-0.85-1

Siger den. Jeg skal vidst have nogen flere RPM filer. Jeg troede licq-qt-0.85-1.i386.rpm var den der QT installations ting man skulle bruge.

Er ved at være ret forvirret efterhånden.

Gid LICQ var lige så let at installere som ICQ under win32. Men der kommer nok en dag hvor det ikke tager mig et døgn at installere et program. :-)
Avatar billede svindler Nybegynder
18. september 2000 - 16:56 #12
qt-filerne ligger på redhat-cd\'en.
Du mangler formodentlig kun qt-2.1.0-*.rpm