Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2002 - 12:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Firma der laver printplader

Jeg leder efter et firma der laver printplader. Mere specifikt - nogle der kan lave printplader med USB- og IDE-stik

Er der nogle af jer der kender nogle gode firmaer i dk/sjælland?
Avatar billede whatever Nybegynder
13. september 2002 - 12:41 #1
Hvad skal de bruges til? Jeg mener en printplade med et IDE-stik er sku ikke så svært at bakse sammen.
Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2002 - 12:41 #2
de skal bruges til en "drevbox"
Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2002 - 12:42 #3
Men HVOR kan man købe sådan nogle printplader??
Avatar billede whatever Nybegynder
13. september 2002 - 12:42 #4
Jo, men hvad skal disse printplader kunne/indeholde ud over et ide-stik?
Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2002 - 12:43 #5
det skal bruges til at sætte en intern-hdd til usbporten
Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2002 - 12:48 #6
der er jo ikke SÅ advanceret... der er bare et strømstik og et ide stik til usb...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2002 - 12:50 #7
chrisrj => hvis det bare er som du skal bruge en ekstern USB HDD skuffe, så er det billigere (og pænere udseende mæssigt), så købe en færdig lavet..

kig på www.edbpriser.dk eller www.hsdata.dk da de sælger løse HDD skuffer til USB..

"der er jo ikke SÅ advanceret... der er bare et strømstik og et ide stik til usb..."

hvor vil du få strøm fra?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. september 2002 - 12:51 #8
www.hsdata.dk => harddiske => tilbehør =>
AllNet ALL1238 - 5,25" ek. USB IDE boks

de kan fås billigere.. søg lidt på edbpriser eller på nettet
Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2002 - 12:52 #9
ja! 800,- kr!!! det er da dyrt!!
Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2002 - 12:52 #10
mht strøm : øhhh.. stikkontakten, naturligvis skal der være en omformer..
Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2002 - 12:56 #11
det billigste jeg kan finde på edbpriser er lidt over 700,- - det er da også meget dyrt...
Avatar billede tm_helmer Nybegynder
13. september 2002 - 15:02 #12
Har jeg det forstået korrekt, hvis jeg tror, at du mener at en IDE harddisk uden videre kan tilkobles USB?

Hvis det er tilfældet er du helt gal på den. Det kræver ret avanceret elektronik, at konvertere data fra et parallelt interface (IDE) til serielt data (USB). Det er så absolut _ikke_ et nemt projekt. Hvis du ikke har forudgående kendskab til programmering af avancerede digitale kredse (FPGA ell. microcontroller), er projektet så godt som umuligt.

Køb hellere en færdig drevbox, som rkhdk foreslår.

/* helmer */
Avatar billede chrisrj Forsker
13. september 2002 - 15:20 #13
jeg kan så gå ud fra at c++ kendskab ikke hjælper?
Avatar billede lassem Nybegynder
17. september 2002 - 14:14 #14
Det har lige så meget nytte som at banke skruer i med en hammer ...
Avatar billede chrisrj Forsker
17. september 2002 - 14:51 #15
hmm... surt. :(