Avatar billede annikadk Nybegynder
15. september 2000 - 07:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

*.asp vil ikke åbnes de rigtige steder!

Hejsa
Sidder her i min win98se DK-version.
Problemet er at hvis jeg vil se min *.asp offline, så åbnes Photoshop!
Hvis jeg skriver stien for filen i explorer, vil den downloade filen!

Online er der ingen problemer, og i Mappeindstillinger er den slet ikke i forbindelse med photoshop.
- Er dette et generelt prob eller blot mig??
- Nogen der har en ide til en løsning, så jeg tvinger min vilje igennem??

Håb og Knus herfra
Annika
Avatar billede kasseper Nybegynder
15. september 2000 - 08:37 #1
Du kan ændre hvilke programmer der skal åbne dine filer. gør flg...
Denne computer -> Vis -> Indstillinger.. -> Filtyper

Her finder du dine *.asp filer, eller opretter den. og vælger det program der skal default åbne dem.....
Avatar billede annikadk Nybegynder
15. september 2000 - 08:49 #2
Jamen.. det har jeg allerede prøvet...
det tætteste jeg er på asp-filer er Active Server-dokument...
Og tja..???
Hvad gør man?? - Under extension er der ASA og CDX...
Skal man lave en ny selv??
Så er der mime mm....
(Det er kedeligt at ikke fatte det her!)

Avatar billede mushie Nybegynder
15. september 2000 - 08:51 #3
Det er ikke altid det kan lade sig gøre at løse problemet i indstillinger/filtyper.
Hvis det ikke virker skal du gøre følgende:
Klik på START
Vælg KØR
Skriv REGEDIT og klik OK
Gå ind under HKEY_CLASSES_ROOT
og find *.asp
Dobbeltklik på den key, hvor der står PhotoShop.Sep.TablesFile og slet selve teksten/valuen(PhotoShop.Sep.Table...)
Klik ok og luk Regedit.

Nu kan du gå ind i:
Denne computer -> Vis -> Indstillinger.. -> Filtyper
og vælge hvilket program du vil bruge til at åbne filerne.
::mushie
Avatar billede stig3 Mester
15. september 2000 - 09:02 #4
Eller:

gå ind i stifinderen og find en .asp fil

marker den
hold shift nede og højre click filen
vælg åben med
vælg det ønskede program og sæt hak i åben altid med

Fremover vil du så åbne med det program
Avatar billede altavus Nybegynder
15. september 2000 - 09:17 #5
eller afinstall microsoft personal web server (lortet skodder alligevel) og geninstall den (IKKE DEN LILLE UDGAVE DER LIGGER INSTALLERET I WINDOWS SOM DEFAULT INSTALLATION) men inde på din windows cd har du et dir hvor den store version af PWS/IIS4 ligger, så får du dine asp ekstensions til at virke som på din inet server....

Eller install et ASP edit prg så du åbner dine asp filer i det i stedet for photoshop
Avatar billede sen8or Nybegynder
15. september 2000 - 09:28 #6
Hejsa Annikadk,

Du kunne også installere PowerDesk. Det kan fået i trial og er en filhåndteringsprogram der gør at du ALDRIG mere vender tilbage til Windows Stifinder. Derfra kan du gennemtvinge at det åbnes i eks...ja, hvad du nu har lyst til!

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(

Avatar billede annikadk Nybegynder
15. september 2000 - 09:28 #7
Tak for hjælpen.
Da Stig3\'s svar er langt det letteste, får han pointene...
Selvom jeg roder en del med puteren (OG kan få den til at dø pga det) så gør det ikke noget at andre tænker logisk *S*
- Jeg sad så fast i det med at rode inde under filtyper, så den lette vej ikke var i mine tanker.

Tak for hjælpen!!

Annika
Avatar billede annikadk Nybegynder
15. september 2000 - 09:34 #8
Hej Sen8or..

Jeg er selv til wincmd - som både er billig (200kr), og gør som NC, at man har 2 \"menuer\", så holder mig til den!!
(http://wincmd.dk eller http://wincmd.com om man vil), og bruger aldrig stifinder..
Men tak for tippet anyway!
Avatar billede sen8or Nybegynder
15. september 2000 - 10:31 #9
Hejsa Annikadk,

Ok - WinCommander er fint, men har du lyst til at se PowerDesk så er adressen:http://www.ontrack.com/PowerDesk/

Med venlig hilsen
SEN8OR - som ikke kan logge ind :-(