Avatar billede dnw Nybegynder
13. september 2002 - 01:19 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

MIT KABINET BRUMMER MEGET HØJT!

som titlen antyder, så er mit kabinet begyndt at larme som en i helvede... den har lavet lidt larm i forvejen, men nu er den helt gal... den lyder som en fucking støvsuger...
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. september 2002 - 01:24 #1
Er det selve kabinettet der rasler eller er det diverse blæsere?
Avatar billede Jman Praktikant
13. september 2002 - 01:25 #2
prøv at rense blæer(ne)
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. september 2002 - 01:27 #3
næsten "bleer(ne)"
Avatar billede dnw Nybegynder
13. september 2002 - 01:27 #4
det er den som sidder øverst til venstre når man åbner monsteret, den lille kasser med sådan en blå seddel på
Avatar billede dnw Nybegynder
13. september 2002 - 01:30 #5
den er den som giver brummelyde fra sig, det er ikke blæseren på cpu'en...
Avatar billede dnw Nybegynder
13. september 2002 - 01:37 #6
errr
okay, hallo?
hvordan renser jeg så svinet...
(sådan helt teknisk set)
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
13. september 2002 - 03:17 #7
Altså er det strømforsyningen der larmer.

En støvsuger til det værste. trykluft til resten/ med måde.
Avatar billede kamazo Nybegynder
13. september 2002 - 06:40 #8
Tror faktisk det er dit CD-rom drev eller din køler. Mit gamle kabinet larmede også engang, så fejlsøgte jeg den og kom frem til at CD-rom drevet kuldeje var ved at stå af. mit CD-rom drev larmede som en ved ikke hvad.
Din CPU køler kan det også være, har selv haft problemer med det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. september 2002 - 06:50 #9
Det er nok lejet i den der er dårligt.
Så du skal ud og have en ny blæser.
Hvis du er sikker på at det er strømforsyningen skal du have den ud, skille den ad og ned til din PC pusher og hente en ny blæser.
Man kan få med kugle lejer og kunststof lejer. Kunststof lejer bliver hurtigt slidt og larmer.

Det kan også være CD-rom drevet, men det støjer normalt ikke hvis der ikke er en CD i.
Avatar billede peet-49 Novice
13. september 2002 - 08:27 #10
Det er normalt CPU-blæseren, der larmer. Hold en finger let trykket på midten af blæseren, holder larmen op, er det den, prøv det samme på evt. andre blæsere.
Avatar billede kasseper Nybegynder
13. september 2002 - 09:44 #11
peet49 >> citat : 'prøv det samme på evt. andre blæsere.' Pas lig på med at stoppe blæseren over CPU'en der skal ikke mange sekunder til før cpu brænder af...!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
13. september 2002 - 09:46 #12
til rensning af blæsere ville en langhåret pensel nok være bedst...
Støvsuger giver statisk elektricitet, og trykluft giver fugt!
Avatar billede radiohead Nybegynder
13. september 2002 - 10:17 #13
Han siger jo at det er øverst til venstre(Den lille kasse med det blå mærke)!
Hvordan kan i få det til at være CPU-blæseren? Det MÅ da være PSU´en det er galt med så!?

Men hvordan du fixer det, ved jeg desværre ikke :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
13. september 2002 - 10:20 #14
Jeg siger bare at det forslag som peet49 kom med, hvor man skal prøve at stoppe de andre blæsere, ikke altid er så smart...!
Men den nemmeste måde at fixe PSU'en på er at købve en ny, de koste ikke ret meget, og er YDERST nem at skifte...!
Avatar billede peet-49 Novice
13. september 2002 - 11:33 #15
kasseper> man skal ikke stoppe blæser-kuntrykke en finger ganske let, er lejet slidt, svinder det ikke med en finger på, og ophører med, at larme.
Avatar billede starknight Nybegynder
13. september 2002 - 12:15 #16
Det er tydeligvis resonans. Som de andre ganske rigtigt skriver er det typisk blæserne det er beskidte. Selv små mængder kan give stor resonans.
Skulle det vise sig, at det er blæseren i PSU'en (Power Supply Unit)er der stadig håb forude. Husk at pille 230-volt stikket ud inden du begynder.
Tag PSU'en ud så du har plads...skil den ad og tag låget af. Skru blæseren løs og tag stikket ud. Rens den grundigt...!

Jeg har iøvrigt haft held med at beklæde et minitowerkabinet indeni med sådan noget blytungt asfaltgummi fra en biludstyrsbutik. Det var nogle 30x30 cm plader man bruger til støjdæmpning på motorhjelm/internt i kabinen.

God jagt. Held og lykke
Avatar billede peet-49 Novice
16. september 2002 - 08:42 #17
Takker for point--fandt du problemet?