Avatar billede buus1 Nybegynder
13. september 2002 - 00:35 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

FAT32 til NTFS med XP - ja

Jeg har for et par dage konverteret FAT32 til NTFS, under XP pro engelsk version, den
konverterede under næste genstart og ingen problemer.
Et smart reg.værktøj havde default indstillingen *:* og alt skulle nu ind igen, efter min skuffelse over programmets effektivitet, øv.

Nu skal jeg til at lave videoredigering på en 350mhz, så det gjorde sådan set ikke noget der blev ryddet ordentlig op - det er bare rart selv at bestemme hvornår. Nu var min gamle XP cd blevet lidt dårlig og jeg havde mulighed for at afprøve en anden. Fint, den er dansk og virker.

Men nu går den ikke længere med at konvertere hele partionen, nu vil den
først have formateret det hele.
Hvad er der sket ? Hvorfor kunne jeg før og ikke nu? er der en smart måde at
gøre det på ?
Avatar billede pro Nybegynder
13. september 2002 - 00:41 #1
Partition Magic kan gøre det
Avatar billede krukken Juniormester
13. september 2002 - 00:44 #2
Kan du ikke bare lave en systemgendannelse tilbage til en dag før du konverterede?!
Ellers er partition magic din eneste mulighed!
Avatar billede krukken Juniormester
13. september 2002 - 00:51 #3
KOntrolpanel>Ydelse og vedligeholdelse> og vælg så systemgendannelse øverst til højre!
Avatar billede buus1 Nybegynder
13. september 2002 - 00:57 #4
nu er det langt efter den tid hvor jeg vil gendanne mit system, det er formateret og geninstalleret sammen med ca. 28 andre ting, så nej det vil jeg ikke. nu er den ren, men SKAL bruge NTFS. Og egentlig undres jeg bare over at DK versionen ikke kan. Det giver ingen mening
Avatar billede krukken Juniormester
13. september 2002 - 01:01 #5
Jamen du kan jo bare sætte dit system et par dage tilbage! Den starter jo ikke helt fra ny!
Avatar billede krukken Juniormester
13. september 2002 - 01:03 #6
Jeg mener faktisk at hvis window opfatter radikale ændringer i systemfilerne, laver den et punkt hvor man kan systemgendanne tilbage til, så mon ikke den har lavet en ligefør du konverterede!
Avatar billede buus1 Nybegynder
13. september 2002 - 01:11 #7
men som sagt er den formateret, men skal have NTFS
Og nej der er ingen punkter efter formatering
Avatar billede buus1 Nybegynder
13. september 2002 - 01:16 #8
hvor tilføjes flere point
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
13. september 2002 - 03:13 #9
Start/kør/cmd help convert  så finder du dine muligheder
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
13. september 2002 - 03:13 #10
Det burde være muligt uden PM.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. september 2002 - 07:59 #11
Det undrer mig du ikke kan konvertere med den danske version.

men prøv fra en kommandoprompt, med kommadoen:

convert c: /FS:NTFS /X

Dette skulle klare den.

Andre parametre til "convert":

CONVERT volume /FS:NTFS [/V] [/CvtArea:filename] [/NoSecurity] [/X]

  volume      Specifies the drive letter (followed by a colon),
              mount point, or volume name.
  /FS:NTFS    Specifies that the volume is to be converted to NTFS.
  /V          Specifies that Convert should be run in verbose mode.
  /CvtArea:filename
              Specifies a contiguous file in the root directory to be
              the place holder for NTFS system files.
  /NoSecurity Specifies the converted files and directories security
              settings to be accessible by everyone.
  /X          Forces the volume to dismount first if necessary.
              All opened handles to the volume would then be invalid.

NanoQ
Avatar billede resten Nybegynder
13. september 2002 - 08:39 #12
Dk versionen kan både konverter under indstalationen og efter som nanoq beskriver du kan sikkert ikke lige se skoven for bare træer :)

Krukken-> At køre en systemgendanelse efter man har konverteret sit drev til et andet fil system er det samme som at slå på den med en hammer så det må du aldrig foreslå nogen igen :-\
Avatar billede krukken Juniormester
13. september 2002 - 09:20 #13
Jamen, hvis du mener det, så vil det vil også sige at der kun er en mulighed, nemlig at bruge partition magic!
Avatar billede resten Nybegynder
13. september 2002 - 09:27 #14
Vi er enige om at han har fat 32 ik ? og det han ønsker er ntfs ik ? og styresystemet er windows xp ik ? ergo skal man så på kommandolinjen kør skrive convert drevbogstav:. /FS:NTFS uden brug af PM ganske som der bliver beskrevet af nanoq oven over.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. september 2002 - 09:27 #15
krukken, hvorfor skulle man bruge Partition Magic, når man kan bruge kommandoen CONVERT, der både er gratis samt en standard WinXP komponent?

Det er da vildledende at sige PM er eneste mulighed (med mindre du tilfældigvis er forhandler af produktet)
Avatar billede buus1 Nybegynder
13. september 2002 - 20:34 #16
Undskyld ventetiden, Det var faktisk gl kurtj der gav hintet til løsningen, men jeg var aligevel for hurtig med at dele pointene ud. Jeg har nemlig stadig ikke fået svar på hvorfor jeg ikke kan i min nye XP PRO DK version.
Der flere muligheder for at konvertere, jeg kan ikke huske alle programmerne, men ja - PM er et af dem og mon ikke delpart kan klare det. jeg spørger også tidligere i tråden om et se.no. til PM for jeg har programmet, men ikke længere se.no.
Avatar billede resten Nybegynder
13. september 2002 - 20:49 #17
Hvad siger den da når du skriver komandoen i kør? den må da komme med en fejl meddelse.
Avatar billede buus1 Nybegynder
13. september 2002 - 22:03 #18
konv. sletter tidligere sikkerhedskopier afd os
Avatar billede resten Nybegynder
13. september 2002 - 22:06 #19
Er der den fulde fejl den kommer med ?
Avatar billede buus1 Nybegynder
14. september 2002 - 00:01 #20
i kommando prompten kommmer der flg.
Filsystem er FAT32.
Angiv diskenhedsnavnet for drev C: [jeg skriver johny og enter]
Konverteringen sletter også den tidligere sikkerhedskopi af operativsystemet. vil du fortsætte? (j/n)
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
14. september 2002 - 02:56 #21
Delpart kan kun slette partitioner, Men til gengæld alle slags. Så brug det med forsigtighed.
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
14. september 2002 - 03:00 #22
Du skal bare fortsætte. Den gamle sikkerhedskopi kan ikke bruges til meget når du kører ntfs. Det er en del anderledes. (Sikkerhed)
Avatar billede gl_kurtj Nybegynder
14. september 2002 - 03:01 #23
PM er helt unødvendig her.
Avatar billede resten Nybegynder
14. september 2002 - 08:30 #24
Jammen så haved nanoq jo ´svared rigtigt i det han skrev :)