Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
12. september 2002 - 23:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk information

Jeg har brug for at finde ud af hvor i win2000 harddisk oplysningerne ligger (type, størrelse, manufactor). Jeg skal bruge informationerne i.fb.m. registrering af hardware på en klient.
Jeg har prøvet at søge i reg. db.'en men har ikke fundet det. Om det ligger i en konfigurations fil ved jeg ikke.

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Ronaldowitch
Avatar billede htm Nybegynder
12. september 2002 - 23:19 #1
du kan da prøve at bruge SiSoft Sandra
Avatar billede htm Nybegynder
12. september 2002 - 23:21 #2
Du kan finde det på http://www.downloads.com
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2002 - 23:22 #3
systemværktøjer, se under systemoplysninger.
Avatar billede htm Nybegynder
12. september 2002 - 23:23 #4
Avatar billede peet-49 Novice
12. september 2002 - 23:23 #5
Sandra finder du her www.3bsoftware.com/Sandra
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
12. september 2002 - 23:34 #6
Tak, men jeg er ved at lave et program som henter oplysningerne automatisk, så jeg kan ikke umiddelbart bruge systemoplysninger,sisandra eller hardinfo. Det er meningen programmet skal bruges til indsamling af specifikke oplysninger, som skal bruges i en db.
Men hvis jeg ved hvor informationerne ligger kan jeg selv trække dem uden først at skulle starte et andet program op.
Avatar billede hub Nybegynder
12. september 2002 - 23:43 #7
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\DeviceClasses\xxxxxx

Kig i enhedshåndtering efter diskens navn og søg på dette i regbasen.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. september 2002 - 12:10 #8
hermed et forslag: klik på start, vælg instillinger, kontrolpanel, administration, computeradministration,  klik på diskhåndtering.

hu ser du alle drev. cdrom 0 disk 0 osv. det du så gør er at højle klikke på det drev (højre klik- i grå felt til vendstre f.eks. disk0) du vil have oplysninger om og vælg egenskaber.

Måske findes der en nemmere måde at komme frem til disse oplysninger- det kunne jeg godt ønske
Avatar billede cyberspace Nybegynder
13. september 2002 - 12:10 #9
ups! hu=her
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
13. september 2002 - 12:43 #10
Har fundet ud af det nu.......
Informationen ligger i flg. key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\Scsi\Scsi Port 0\Scsi Bus 0\Target Id 0\Logical Unit Id 0

Tak for hjælpen ellers.....
Men det er hub der har fortjent pointene så skriv lige et svar hub så du kan få pointene
Avatar billede hub Nybegynder
13. september 2002 - 12:56 #11
Takker