Avatar billede excoder Nybegynder
14. september 2000 - 22:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linux PC i Windows netværk ?

Er det muligt at koble en Linux PC op til et netværk med som kun består af Windows PC\'er ?

Avatar billede jalle Nybegynder
14. september 2000 - 22:18 #1
Ja, det er det med samba, men det kan godt være lidt kompliceret at sætte det op...

På din linux maskine er der en fil smb.conf i /etc mappen som du skal redigere i.
Avatar billede altavus Nybegynder
14. september 2000 - 22:51 #2
Hvis du vil læse dit linux drev fra windows SKAL du have samba installeret og konfigureret, hvis du vil læse dit windows drev fra linux kan du nøjes med at bruge fast ip på dit windows netkort og så lave mount devices til at logge dig på dem
Avatar billede altavus Nybegynder
14. september 2000 - 22:55 #3
mount devices laves i linux selvføldig .. i /etc/fstab

mener det er :  /dev/[IP NUMMER]  /mnt/windowsdrev  vfat    user,noauto 0 1
Avatar billede altavus Nybegynder
14. september 2000 - 22:56 #4
doh jeg glemmer sgu hele tiden noget :)

husk at lave et dir i /mnt der hedder windowsdrev
ellers virker det slet ikke
Avatar billede excoder Nybegynder
16. september 2000 - 01:16 #5
Tak for svarene. Det er meget rart at vide at man har denne mulighed !

Avatar billede kc-linux Nybegynder
12. januar 2012 - 11:30 #6
Hey atavus.... Jeg har lige fået linux mint 12(lisa)

Og er overhovet ik skarp til det, men jeg har samme problem jeg bor på et kollegie hvor vi deler mange filer over netværket, Kan du prøve at forklare det igen, men til en som mig som er helt grøn over for systemet....