Avatar billede tabbe Nybegynder
12. september 2002 - 20:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Størrelse på vindu når man åpner et program

Jeg kjører både windows 98 og 2k, men opplever det samme i begge. Dersom har endret størrelsen på et vindu ved bruk av et eller annet program, får jeg denne størrelsen på vinduet opp når jeg starter programmet neste gang. Men jeg finner ikke ut hvordan jeg får programmet registrere at jeg ønsker å endrer instillingen påny. Hvordan kan jeg få styring med størrelsen på vinduet ved oppstart av en aplikasjon?
Avatar billede halifax Nybegynder
13. september 2002 - 04:00 #1
Som du rigtigt skriver, starter et program op med samme størrelse på vinduet som det havde sidste gang programmet blev lukket ned.

Ønsker du en anden størrelse på vinduet, må du derfor trække i siden eller i bunden af vinduet, eller i nederste høyre hjørne, indtil du har den ønskede størrelse. Luk så programmet ned, og næste gang det startes op har vinduet denne størrelse.
jeg kjenner ikke andre metoder.
Avatar billede tabbe Nybegynder
13. september 2002 - 13:58 #2
Det ser ut til at du har rett. Dersom jeg har flere dokumentfiler åpne samtidig vil programmet rette seg etter det jeg har bestemt ved åpningen av det første.

JEg får imidlertid et problem dersom jeg åpner kontakter og oppgaver i outlook som egne vindu og endrer størrelsen en gang. Neste gang nytter det ikke å gjøre endringer. Da beholder det den endringen som ble gjort den første gang jeg endret.