Avatar billede peter_lorentzen Nybegynder
12. september 2002 - 15:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lydproblemer mm.

Jeg er stadig rimelig ny til linux og har lige installeret redhat 7.3... men jeg har problemer med lyden!!
Ved første opstart finder linux mit awe64, men der er alligevel ingen lyd i kde???
Jeg har prøvet sndconfig ( som jeg af en eller anden grund jeg ikke kender skal køre med ./sndconfig ???) her finder den også mit lydkort men ved test kommer der først et højt skrat og så kun en stump af lyden????
Det ville være fedt med noget hjælp her :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
12. september 2002 - 16:12 #1
som root eller som normal user?
hvis det er som normal user skal du være medlem af "audio" gruppen.
dette gøres ved:
# adduser user audio
Avatar billede peter_lorentzen Nybegynder
12. september 2002 - 16:26 #2
Du har selvfølig ret - kan sagtens køre sndconfig normalt som root!!
Men jeg har stadig ingen lyd (eller den starter på noget i sndconfig, men stopper midt i lyden!)
Nogen forslag ???
Avatar billede oz2kas Nybegynder
12. september 2002 - 16:44 #3
ikke rigtig. har ikke leget så meget med det lydkort.
Avatar billede peter_lorentzen Nybegynder
12. september 2002 - 16:48 #4
OK... håber der er andre der har ...
Tak for hjælpen anyway :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
22. september 2002 - 14:08 #5
jeg havde også problemer med et awe32 og et 3com-netkort, og lige pludselig spillede begge dele. Jeg tror at det havde noget at gøre med at de begge i starten var sat op til PnP. Da jeg lavede netkortet om til nonPnP var det ligesom lydkortet bedre kunne finde ud af det, og så konfigurerede jeg det med sndconfig. Kig evt i /proc efter ioports og interrupts ("cat ioports") om hvilke ressourcer der er i brug.
Avatar billede peter_lorentzen Nybegynder
19. januar 2003 - 17:13 #6
Jeg løste faktisk selv problemet :) (men glemte selvfølgelig at skrive om det :()
Jeg skiftede bare lydkort (og netkort så vidt jeg husker)til andre PCI slots.
Mærkeligt problem ??
Men jeg smider lige nogle point din vej alligevel :)