Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
12. september 2002 - 15:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan en klient læse mails på en anden PC?

Hej Folkens
Jeg sidder med et netværk, hvor den ene PC er tilsluttet internettet. De andre skal IKKE på nettet.

Men jeg vil gerne have, at de andre PC'ere kan læse de mails der er på Internet-PC'en!

Jeg kører WIN98 2.UDG på alle PC'ere og har outlook express installeret på dem alle. Kan det lade sig gøre?

VH
Pilotenaarhus
Avatar billede brixz Nybegynder
12. september 2002 - 15:29 #1
Jeg tror den eneste måde at gøre dette er ved manuelt at hente de mails fra internet pc'en via delte drev.
Avatar billede hub Nybegynder
12. september 2002 - 15:54 #2
http://www.pmail.com/

Hent Mercury mailserver. Den er freeware. Lad den hente mails hos udbyderen (på internetmaskinen)og lad de andre maskiner hente mailen på den via lokalnetværket.
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
13. september 2002 - 08:57 #3
Jeg synes ikke at nogle af løsninger er gode nok. Kan outlook express virkelig ikke dette selv! - eller kan jeg evt. bruge outlook til det?
Ved I noget om det?!

Jeg synes, at Mercury mailserver er lidt for kompliceret. Til det niveau er jeg nok for meget amatør.
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
18. september 2002 - 08:46 #4
Nå, der er nok ikke andre muligheder. "pmail" er vist den eneste løsning.
Tak, - beklager det sene svar.
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
18. september 2002 - 08:47 #5
HJHJH