Avatar billede bondekongen Nybegynder
12. september 2002 - 14:09 Der er 5 kommentarer

Buet tekst i Illustrator

Hejsa...Hvor laver man buet tekst i illustrator 10 ? Jeg synes ikke jeg kan finde det ? Altså en funktion ligesom wordart i Microsoft Word ?

Tak
Avatar billede mm12010 Nybegynder
12. september 2002 - 14:17 #1
det kan nemt lave i PhotoShop, der er en funktion mangen til wordart
Avatar billede Himbear Nybegynder
12. september 2002 - 14:19 #2
Du skal først tegne buen. Det kan du eventuelt gøre ved at tege en cirkel.

Og så vælge tekstværktøjet beregnet til at tegne på kurver. For at finde det skal du holde museknappen inde på tekstvætktøj-ikonet i værktøjspaletten.
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. september 2002 - 14:20 #3
måske den her kan hjælpe  http://www.nelsonsfreelance.com/tutorial/text/onpath/index.html
mm12010  nu spurgte han jo om illustrator og ikke photoshop ;)
Avatar billede spe Nybegynder
12. september 2002 - 14:58 #4
Afhængig af hvordan du vil bue din tekst kan du gøre som tino skriver eller du kan bruge funktionen Object-->Envelop Distort-->Make with Wrap (på dansk konvolutforvrængning)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
05. august 2003 - 12:46 #5
lukketid?