Avatar billede djproxima Nybegynder
12. september 2002 - 12:10 Der er 11 kommentarer

Harddisk detectes ikke...

Jeg har lige sat flere ram i min computer, men pludselig bliver min master-harddisk ikke detected af bios, og jeg kan derfor ikke starte mit OS op, da det ligger på den harddisk!...

Hvad gør jeg?
Det hjælper ikke noget at tage ramene ud!
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2002 - 12:12 #1
Kan være kablet til HD'en er kommet til at sidde lidt løs.
Avatar billede mosegrisen Nybegynder
12. september 2002 - 12:38 #2
JA PRØV DET !
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2002 - 12:44 #3
mosegrisen> Hmm.. hvorfor svare du med sådan en svar
Avatar billede dmcn Praktikant
12. september 2002 - 12:46 #4
mosegrisen : Har du ikke noget nyt at bidrage med, så lad være med at svare.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. september 2002 - 13:30 #5
check også grafikkort, den kan ha' forrykket sig.

kan du se lys blinke på HDD og floppydrev når du starter computeren?

kommer det et beep når du starter?
Avatar billede dennism Nybegynder
12. september 2002 - 14:20 #6
Djproxima har bedt mig om at overtage!... Jeg er hans ven!...

Altså... Grafikkort, diskettedrev osv. starter fint! Men master-harddisken bliver bare ik fundet af bios!... Kablerne sidder fint!
Vi kan sagtens boote op på en diskette, det er bare som om at harddisken ik vil blive fundet af bios!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. september 2002 - 14:24 #7
lyser LED på den HDD der ikke kan ses af bios, det burde den ikke.
check kablet og sæt bios til at autodetecte HDD.

Pil CD+evt. brænder fra og hav kun harddisken siddene, husk at jumpe den rigtigt.
Avatar billede dennism Nybegynder
12. september 2002 - 14:27 #8
Han har ik sat hans LED til!... Og jumperne sidder korrekt!
Avatar billede kallan Nybegynder
12. september 2002 - 14:34 #9
Jep, jump den rigtigt!
Hvilken Harddisk,bundkort og styresystem har du??
-jeg har hørt at IBM deskstar's skal sidde i det første stik på selve Eide kablet...gør den det?? (kun hvis du har deskstar selvfølgelig!)
-jeg har for nyligt prøvet at samle en computer sammen med en ven og deri sad et Asus A7V333 bundkort: dette bundkort kunne ikke behandle harddisken ordentligt: Windows XP pro installationsprogrammet kunne ikke formatere harddisken efter at NFTS filsystemet var oprettet og FAT32 mente at der kun var 10GB på en 80GB harddisk når dette filsystem blev brugt!?

Ellers check at HD'en er sat rigtigt op inde i BIOS og prøv alternativt at sætte HD'en på en EIDE kanal for sig selv. (Hvis den ikke gør det i forvejen)

Venlig hilsen
Kallan
Avatar billede djproxima Nybegynder
12. september 2002 - 14:47 #10
Bundkort  = A7V266-E
System = WIN XP PRO
Ved ikke grafikkort
Avatar billede djproxima Nybegynder
12. september 2002 - 14:48 #11
Jeg tror mit Graffikkort er
GeForce 2 GTS