Avatar billede ratzai Nybegynder
14. september 2000 - 15:33 Der er 8 kommentarer og
5 løsninger

Cd brænder

Jeg har et problem med min brænder. Hver gang jeg prøver at brænde en cd laver den fejl den siger der en output error og når jeg får en detaljeret beskrivelse af fejlen siger den check kablet på brænderen
og den er i orden hvad skal jeg gøre jeg har en Delta ODR6121 2x brænder og en Wester digital harddisk på 20 GB
Avatar billede powell Nybegynder
14. september 2000 - 15:35 #1
Brænderen skal side på eget IDE-stik. Hvis den sider på samme IDE som HDD\'en kan den godt melde fejl.

Så sørg for at brænderen kommer til at side som master på en anden IDE-controller end din harddisk.
Avatar billede otis Nybegynder
14. september 2000 - 15:40 #2
Ehm.....HVilket Brænder Prog Har Du....Ville lige sige at Nero´s Har det med at Afbryde under Brændinger

-Otis
Avatar billede ratzai Nybegynder
14. september 2000 - 15:44 #3
Det har jeg prøvet men selv om den får sit eget IDE stik bliver den ved med at være slave
Avatar billede ratzai Nybegynder
14. september 2000 - 15:45 #4
Jeg bruger Easy cd creator 3.2
Avatar billede powell Nybegynder
14. september 2000 - 15:48 #5
Hvorfor bliver den ved med at være slave!!!
Avatar billede milo Nybegynder
14. september 2000 - 15:51 #6
powell>>> om den har sit eget stik har ikke noget at gøre med om den er slave !!!

Du skal flyyte den hvide jumper bag på...
Avatar billede powell Nybegynder
14. september 2000 - 15:56 #7
milo> Jeg troede at ratzai havde en andel enhed på IDE-controlleren foruden brænderen, derfor ville jeg gerne vide hvilken enhed det var, for at se om brænderen evt. kunne overtage pladsen som Master.

Er ked af ikke at havde givet en ordentlig forklaring...
Avatar billede denboj Nybegynder
15. september 2000 - 03:02 #8
det kan også være at der er en defekt på selve brænderen - prøv evt at brænde en disk på 10 MB og se om den kan klare den - jeg har en der ikke kan brænde ud over 470 MB fordi der er en fejl i armen (tror jeg ) hvis der er garanti kan du vel stadig få den byttet så :-)
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. september 2000 - 13:35 #9
Avatar billede lynet Nybegynder
20. september 2000 - 11:27 #10
Prøv at sætte den i en anden maskine og prøv den der. Det kan jo også være din controllere.
Avatar billede nigga Nybegynder
26. september 2000 - 13:45 #11
Scsi, er problemet.. Der opstår tit output errors på en ide...
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2000 - 14:08 #12
well.. hvis den før har virket, så er det brænderen der er noget i vejen med - det har jeg selv oplevet... så prøv evt at få den byttet/testet et andet sted...

og så vil jeg ikke sige at der tit sker output errors på en idé - jeg har haft min ide i 1 år uden at dette er sket!
Avatar billede ratzai Nybegynder
26. september 2000 - 15:57 #13
Det var Jumperen der var noget galt med tak for hjælpen allesammen