Avatar billede slangen Nybegynder
12. september 2002 - 08:32 Der er 13 kommentarer

Crash/reboot når jeg spiller.........

Jeg ved at der er flere ældre threads med nogenlunde samme tema som dette, men jeg har ikke kunnet finde noget som hjalp (og de andre threads er ved at være en anelse gamle).

Jeg har det problem at min compede genstarter eller springer tilbage til Win2000 når jeg starter et spil. Jeg kan fint køre CS og NHL2002, men jeg kan ikke køre et spil som MAFIA og det gratis-spil der hedder USArmy.

Jeg har prøvet at ændre i opløsninger og detaljer, men ligelidt hjælper det. Jeg har hentet nyeste DirectX (selvom den lå sammen med spillet MAFIA). Af andre drivere er jeg sikker på at jeg har de nyeste.

Jeg har mere hardware end spillene kræver: 1,4 GB AMD, 576 RAM, GeForce2 32MB, SoundBlasterLive.

Da jeg har spurgt i diverse spilforummer, prøver jeg lige her. Hvis det ikke hjælper smider jeg min compede væk og bliver munk i Tibet!
Avatar billede -ulli- Nybegynder
12. september 2002 - 08:36 #1
Har du tjekket hvor varm din cpu bliver?
Avatar billede random_act Nybegynder
12. september 2002 - 08:47 #2
576 er da et mærkelig antal ram.... hvilken størelse er dine blokke på?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. september 2002 - 08:48 #3
du selvfølgelig checket din event log ikke?
den laver en log hvergang den genstarter/crasher!
Avatar billede slangen Nybegynder
12. september 2002 - 09:45 #4
RAM: 2x256 og en 64 MB

Min cpu bliver ikke supervarm. Ikke hvad jeg har bemærket......

Hvodden checker jeg event log'en?
Avatar billede krukken Juniormester
12. september 2002 - 09:48 #5
Jeg har fuldstændig samme problem! Så jeg lytter lige med!
Avatar billede slangen Nybegynder
12. september 2002 - 09:54 #6
Du skal være så velkommen! Tro mig, vi er ikke de eneste!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. september 2002 - 09:56 #7
kontrolpanel => administrative tools => Event log => under system, kig efter tiden da den crachede/rebottedet!
Avatar billede slangen Nybegynder
12. september 2002 - 10:23 #8
Hmmmm, nu er den checket og det ser ud til at der sker en masse.

Følgende står som en advarsel: Der blev fundet en fejl på enheden \Device\CdRom0 under en paging-handling.

Dette står under fejl: Enheden \Device\Ide\IdePort1 svarede ikke inden for timeoutperioden.

Hvad betyder det og hvad gør jeg så? Tiderne passer nogenlunde med det tidspunkt hvor jeg lagde spillet MAFIA ind på min computer.
Avatar billede slangen Nybegynder
12. september 2002 - 10:26 #9
Jeg har noget med Servicepack 2 Uniprocessor Free ved det seneste crash. Hvad betyder det? Denne besked står flere gange indenfor de seneste dage.....
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. september 2002 - 10:28 #10
den med cdRom0 den har jeg også flere steder.. mener ikke det er det store (som når du trykker på CD-Rom drevet uden der er en CD i, så melder den jo også fejl..)

den med IdePort1 og uniprocessor free kender jeg ikke.. men der står en kode oxooi76r3e476 eller sådanne noget...

læg lige de koder her ind..

du skal kigge efter når spillet cracher.. ikke da det blev installeret...
Avatar billede slangen Nybegynder
12. september 2002 - 10:42 #11
Efter nærmere granskning synes jeg ikke det ser ud til at der står noget umiddelbart efter jeg crasher?!

Det med ServicePack'en er når jeg genstarter. Den står sammen med at event log lukkes og event log startes......

Koder: Uniprocessor = 6009 (Kilde: eventlog)
IdePort1 = 9 (Kilde: atapi)
Avatar billede krukken Juniormester
12. september 2002 - 22:21 #12
Er der ingen som har et bedre bud?
Avatar billede slangen Nybegynder
13. september 2002 - 15:39 #13
Jeg har vist selv fundet løsningen?! Jeg tænkte på at jeg havde et lignende problem med Warcraft3, men i stedet for at springe ud i windows, gik den i hak. Jeg løste dengang problemet med en anden driver til mit grafikkort. Og sørme om ikke det også løste mit nye problem!

Jeg har GeForce2 (ASUS v6800) og jeg fandt en gammel driver frem som jeg har på CD. Ind med den og i gang med at spille igen!!!

Håber det hjælper dig krukken!