Avatar billede hsp5 Nybegynder
14. september 2000 - 12:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

disable autocomplete for en htmlside

Er det muligt at disable IE 5\'s autocomplete for en enkelt HTML side.

Uanset om brugeren har slået autocomplete til eller fra skal det ikke være muligt for Internet Explorer at udfylde feltet.

Eksempel :
Der vises en loginside hvor brugeren skal indtaste sit brugernavn og password. Brugeren skal tvinges til at indtaste begge dele, og der må ikke komme nogen forslag.
Avatar billede geeeet Nybegynder
14. september 2000 - 12:55 #1
Nej desværre ikke...
Så skal du vist være en rimelig hård activex-koder, og folk skal også give tilladelse til at komponenten køres...

MEN den husker det jo kun hvis feltnavnet hedder det samme som et andet felt hvor man har indtastet noget !!!
Derfor er det måske muligt ved at lave noget randomfeltnavn-ting, sådan at felterne hedder noget nyt hver gang...
Bare en ide...

/Geeeet
Avatar billede verakso Nybegynder
14. september 2000 - 13:21 #2
I din form sætter du blot...

<FORM AUTOCOMPLETE = \"off\">
:
</FORM>

Avatar billede verakso Nybegynder
14. september 2000 - 13:22 #3
Du kan også vælge at gøre det på de enkelte felter...

<INPUT TYPE = password NAME = oPassword AUTOCOMPLETE = \"off\">

Avatar billede jumper Nybegynder
14. september 2000 - 18:31 #4