Avatar billede borupborup Nybegynder
11. september 2002 - 09:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Outlook web access kan ikke håndtere æøå

Hej Alle.

Jeg har det problem med owa på en exchange 2000 server at når man skriver ø,æ eller å laver den om på bogstaverne til sjove tegn (Ã¥, æ, ø)

Lokale indstilinger på serveren står til dk.

Problemet er tilsyneladende afhængig af hvilken klient som sender mailen. er der nogen som kender til dette problem og evt. kender til en løsning.

Mvh Thomas
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2002 - 11:30 #1
Der er mig bekendt ingen løsning endnu, problemet er kendt og giver sig udslag på andre områder og med andre tegn end de danske også. Jeg ved der arbejdes med en løsning, men har ikke hørt nogen deadline endnu. Prøv at holde øje med winduws update. Du er ikke alene om problemet hvis det kan trøste lidt
Avatar billede goulduck Nybegynder
11. september 2002 - 23:01 #2
Vi havde problemet med nogle af vores brugere - men jeg mener da at det blev løst. Prøver lige at undersøge om det rent faktisk blev det.
Avatar billede borupborup Nybegynder
13. september 2002 - 09:59 #3
Det må du meget gerne. Jeg ville blive glad hvis nogen kender til en løsning på dette problem.
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. september 2002 - 22:28 #4
Nu glemte jeg lige at spørge om det i denne uge, men nu har jeg skrevet en mail til de indblandede partner for at høre status og løsning.
Avatar billede borupborup Nybegynder
23. september 2002 - 08:57 #5
Hej goulduck. Har du noget nyt i denne sag?
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. september 2002 - 11:50 #6
Jeg skriver lige igen ...

Jeg skal lige høre - nu er det ikke sådan at du hedder Peer til fornavn, vel? :)
I så fald tror jeg det er lidt spild at skrive frem og tilbage.
Avatar billede borupborup Nybegynder
23. september 2002 - 12:19 #7
Nej. Jeg hedder nu Thomas :)
Så du spilder absolut ikke din tid.
Avatar billede borupborup Nybegynder
01. oktober 2002 - 20:10 #8
Noget nyt?
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. oktober 2002 - 21:18 #9
Undskyld, men jeg ikke ikke lige finde spørgsmålet igen.

Både og ...

ja, vi fik det rettet, men tror du at klovnen kan finde det der var rettelsen. Jeg har punket ham et par gange for det. Men jeg er ikke på arbejde for tiden - men kommer tilbage mandag. Så må jeg køre ham rundt i maskinen! :)

Jeg laver lige et bookmark på spørgsmålet her.
Avatar billede chr Nybegynder
15. april 2003 - 17:46 #10
Fandt i en løsning? Jeg har nøjagtigt samme problem, med at mails der skrives i webmailen ikke får æ, ø og å med i emailens body. I subject-feltet kommer alle bogstaver fint med.

Jeg er overbevist om at det er et klient-problem da samme konto kan logge på andre klienter og sende alle bogstaverne fint.

Det er en dansk udgave af ie6 på klienten og regionale indstillinger og tastaturlayout på klienten står til dansk.

/chr
Avatar billede slasko Nybegynder
17. februar 2006 - 11:36 #11
hej jeg har samme problem, nogen der fandt en løsning på det?