Avatar billede el_cerebro Nybegynder
13. juli 1999 - 19:54 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er en CLUSTER??????? (VIGTIGT)

Hvad betyder ordet cluster, svar hurtigt det er meget vigtigt????+
Avatar billede el_cerebro Nybegynder
13. juli 1999 - 19:57 #1
Det betyder et bestemt antal disk-sektorer, som behandles som en enhed.
En almindelig hrdisk der kan gemmes på består af 65.536 cluster med en størrelse anhængig af harddisken.

En fil som gemmes på disken vil altid optage mindst 1 cluster.

Håber det var hjælp nok CMOS, ellers skriv tilbage så vil jeg gerne svarer når jeg for 250 point for dette spørgsmål, bare spørg igen!!!
Avatar billede sirius Nybegynder
13. juli 1999 - 20:00 #2
øhh hvad skal det her betyde
Avatar billede cmos Nybegynder
13. juli 1999 - 20:01 #3
Det betyder et bestemt antal disk-sektorer, som behandles som en enhed.
En almindelig hrdisk der kan gemmes på består af 65.536 cluster med en størrelse anhængig af harddisken.

En fil som gemmes på disken vil altid optage mindst 1 cluster.

Håber det var hjælp nok CMOS, ellers skriv tilbage så vil jeg gerne svarer når jeg for 250 point for dette spørgsmål, bare spørg igen!!!
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
13. juli 1999 - 20:04 #4
Direkte oversat betyder det "klynge"...og det er faktisk også hvad det er på din harddisk.

Du kan sammenligne dem med små rum til dine data. Størrelsen kan variere fra 4-64 k (FAT32 - NTFS)

Typisk kører man WIN98 på FAT32, men det kan også køre med andre cluster-størrelser. Tidlige versioner af WIN95 kunne kune køre med FAT16 (32k)
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
13. juli 1999 - 20:05 #5
....hmmmm, jeg tror at vores spørgende ven lider af personlighedsspaltning
Avatar billede thoeger Nybegynder
13. juli 1999 - 20:06 #6
Er det her fake??? Eller hvordan kan du selv komme med det rigtige svar : El_cerebro
Avatar billede theartist Nybegynder
13. juli 1999 - 20:45 #7
>> fortsættelse til thoeger's kommentar: "og sige bagefter at du svarer til cmos"  ??? Det lugter lidt af fake...

--:TheArtist:--
Avatar billede floffy Nybegynder
13. juli 1999 - 20:48 #8
Plat
Avatar billede cyberesben Nybegynder
14. juli 1999 - 00:25 #9
det er meget morsomt, de bliver mere og mere usmarte de der fakere
Avatar billede floffy Nybegynder
13. juli 1999 - 20:52 #10
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=2567

Manden har åbenbart slet ikke styr over noget som helst.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
13. juli 1999 - 21:49 #11
Hehehe sådan ca. den lammeste faker jeg har st indtil videre, men han er da meget sjov at se på... :)