Avatar billede www.jesper Nybegynder
10. september 2002 - 20:41 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Java editor

Er der nogen der kender til en god java editor? Der behøves ikke at være indbyggede compiler, bare syntakst og hvad der nu ellers skal være i en god editor.
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2002 - 20:44 #1
Forte fra sun

eller IntelliJ
Avatar billede aslan Nybegynder
10. september 2002 - 20:48 #2
http://www.jcreator.com/ er simpelthen for lækkert...
Avatar billede soreno Praktikant
10. september 2002 - 21:13 #3
emacs er heller ikke ringe:
http://ftp.xemacs.org/pub/xemacs/binaries/win32/installshield/xemacs-21.4.6.exe

den kan dog være lidt svær i starten.. :-)
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2002 - 21:18 #4
emacs, det må da være en joke af dimensioner.

Jeg har skulle bruge den på arbejdet i ca. 6 måneder, jeg har aldrig oplevet en så elendig editor, den kan meget, hvis man gider bruge måneder på at konfigurere den.

Og den er langt bagefter ægte java editorer.

Emacs, er et levn fra fortiden.
Avatar billede soreno Praktikant
10. september 2002 - 21:29 #5
hver sin smag og holdning,
jeg synes forte er det største gang bloated crap. java dur _ikke_ til at lave gui applikationer i, med mindre man har morgendagens computer med uendelig meget processor kraft og ligeledes ram :-)

"we mark what we don't understand".. ;-)
Avatar billede aslan Nybegynder
10. september 2002 - 21:32 #6
hehe
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2002 - 21:38 #7
Forte er lidt tung ja, men bestemt meget mere anvendeligt en emacs.
Avatar billede hagbardph3 Nybegynder
10. september 2002 - 21:43 #8
Eclipse

http://www.eclipse.org

Solen vil aldrig skinne mere... hmmm that came out wrong!!!!
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
10. september 2002 - 23:13 #9
JCreator er klart en glimrende editor for en bygynder i Java.
Hentes, som tidligere nævnt, fra http://www.jcreator.com.
Hold dig dog langt væk fra Kawa - den er gået ud af produktion og understøtter kun op til SDK1.3.x.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2002 - 08:39 #10
Er der ingen der bruger JBuilder mere?
Avatar billede henryvest Nybegynder
11. september 2002 - 14:16 #11
Emacs med jde er faktisk en glimrende editor til Java. Men indrømmet, den kræver tilvænning.

Ellers er Textpad en fin editor.
Avatar billede arvad Nybegynder
11. september 2002 - 14:18 #12
Det gør jeg og den er fino - Lidt tung hvis ens pc ikke er hurtig nok og ikke har 512 mb-ram...
Avatar billede tommer Nybegynder
11. september 2002 - 14:42 #13
brug forte, helt klart den bedste, og den kan alt der behøves... ;-)
Avatar billede datamatikeren Nybegynder
11. september 2002 - 16:02 #14
En anden simpel editor er SCITE, Editoren har dog ikke meget funktionalitet, men er god til at gøre ens kode overskuelig.
Samtidig kan den bruges til MANGE sprog.
http://www.scintilla.org/wscite148.zip
Avatar billede disky Nybegynder
11. september 2002 - 17:53 #15
jeg fatter ikke folk kan mene emacs er en god editor, den er død besværlig at bruge, og kommer ikke et rigtigt GUI værktøj til knæene.

Selv VI er bedre.
Avatar billede x-masman Nybegynder
11. september 2002 - 22:04 #16
Emacs er da for sej!! Når man programmerer rigtigt, er GUI'en ikke særlig væsentlig. Emacs styrer!!!
tag den disky. :-)

Er der ikke nogen der bruger VI?
Avatar billede disky Nybegynder
11. september 2002 - 22:48 #17
Jeg programmerer skam rigtigt, men emacs dæmper kraftigt hastigheden.

Det er en dum editor, ikke et udviklingsværktøj.
Tag den xmasman
Avatar billede x-masman Nybegynder
11. september 2002 - 22:51 #18
Nu må du ikke tage det personlig vel. :-)

Det er nok bare smag og behag. Det jeg har hørt er at emacs er for "begyndere" og VI er for "erfarne"

Ergo jeg er begynder :-)
Avatar billede disky Nybegynder
12. september 2002 - 07:14 #19
VI er bestemt ikke for begyndere, men at bruge den til udvikling ville jeg dog aldrig gøre, men den er god når der bare skal ændres i httpd.conf osv :)
Avatar billede henryvest Nybegynder
12. september 2002 - 17:06 #20
Emacs er da ikke besværlig at bruge, den kræver bare lidt tilvænning. Har man først lært den, er den utrolig hurtig, fordi man slipper for den dumme mus.
Avatar billede disky Nybegynder
12. september 2002 - 17:46 #21
Et eksempel på emacs er gammel, jeg bruger med glæde mus til mit arbejde, og man arbejder ikke hurtigere i emacs end i andre editorer.

Men et rigtigt IDE har mange fordele som kun besværligt kan integreres i emacs.

F.eks. med Forte, man installerer det og med det samme kan man compiler, builde, debugge, rette gui osv, med emacs skal man først bøvle med opsætning, lære shortcuts som IKKE er som nogle andre programmer, finde et 'pluging' så den kan java osv. osv.

Men selvfølgelig er der folk der kan lide den, men hvis man ikke kender den godt i forvejen, er den imho ikke værd at spilde tid på, tværtimod.
Avatar billede henryvest Nybegynder
15. september 2002 - 20:44 #22
Tja..jeg kan nok kun sige jeg er uenig. Jeg har ikke som sådan noget imod musen, men des mindre jeg kan bruge den des gladere er jeg.