Avatar billede dengaleheste Nybegynder
10. september 2002 - 18:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan får jeg det bedste print fra photoshop???

jeg allesammen... der skulle vel ikke være nogen af jer der ved hvordan jeg forbedre mit print fra photoshop?. Jeg har også Illustrator 10 installeret, men det er ikke lykkes for mig at skrive "flot" ud, jeg har en Oki Okipage 14ex laserprinter som kan skrive 300-600 dpi så der er ikke noget problem...
Avatar billede ALS Praktikant
11. september 2002 - 11:35 #1
Det er netop din laserprinter, der er problemet. Man kan ikke skrive grafik og billeder "flot ud" på en laserprinter, da den kun kan skrive 2 farver, nemlig sort og hvid.
Den forsøger så at oversætte farverne til gråtoner, man da den kun kan skrive 2 farver, er den nød til at skrive gråtonerne som raster (mønster af sorte og hvide prikker), men det går gevaldigt ud over kvaliteten.

Brug en blæk-printer, hvis du vil udskrive grafik, eller få det skrevet ud på en farve laser ude i byen.
Avatar billede ALS Praktikant
11. september 2002 - 11:37 #2
PS: 300-600 dpi på en laserprinter, er ikke imponerende til grafik. Med 1200 dpi, kan du opnå noget, der ligner billederne i en avis.