Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
10. september 2002 - 13:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke opgradere fra CD-rom Win98 2. udg.

Hej Folkens
Jeg sidder her og skal have installeret "deling af internetforbindelse" inde under "tilføj programmer" i kontrolpanelet. Men når windows skal til at scanne CD-rom'en ja så kommer scanningsbilledet frem, men der sker INTET! Dog efter 5 min. kommer der en fejl-meddelelse frem som fortæller noget om CABS-fejl. Jeg har fulgt rådene i install.txt, men intet synes at lykkes. (Jeg kan godt kopiere fra drevet).

Er der nogen der kan hjælpe?

VH
Piloten fra Århus
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. september 2002 - 13:48 #1
Du kan evt. kopiere alle CAB filerne ned i et bibliotek på HD'en og tage cdrommen ud. Du vil så få mulighed for at vælge et bibliotek, når den spørger efter cab filen.
Avatar billede vaase Nybegynder
10. september 2002 - 17:37 #2
Det kan godt lyde som om at cd'en er defekt, måske hjælper det at kopiere til HD men jeg tvivler.
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
11. september 2002 - 09:02 #3
Sagen er, at når PC'en ikke læser fra CD-rom'en (ikke finder den) så er der ikke mulighed for at vælge et bibliotek. Der sker det samme uanset om CD-rom'en er drevet eller ej! Kan man evt. på en anden indstille windows til automatisk et søge efter CAB-filerne i et bestemt bibliotek?

Jeg tvivler på at CD-rom'en er defekt
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
11. september 2002 - 09:04 #4
Kan man evt. på en anden måde indstille windows til automatisk et søge efter CAB-filerne i et bestemt bibliotek?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2002 - 10:15 #5
Hmm.. du kan vel prøve at deaktivere cdromdrevet i enhedshåndteringen, genstarte og prøve at tilføje "deling af internetforbindelse" igen. Den burde komme og spørge efter hvor cabs filerne er.
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
11. september 2002 - 10:56 #6
Undskyld, men hvordan deaktiverer jeg drevet i enhedshåndtering??

Jeg har deaktiveret drevet (NONE) i BIOS'en, men windows søger stadigvæk efter CD-rom'en. Jeg tror efterhånden, at det er et hardwareproblem. Ideen med at deaktivere drevet lyder ellers meget fornuftig.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2002 - 11:22 #7
Når du åbner egenskaber for cdrom drevet i enhedshåndteringen, er der her en lille box, hvor du kan sige "deaktiver i denne hardwareprofil". Et kryds i den og en genstart, så er drevet væk.
Avatar billede vaase Nybegynder
11. september 2002 - 12:12 #8
Jeg tror helt sikkert der er noget galt med cd-rom drevet, især hvis du ikke kan browse på det, er det ved alle cd'er dette sker eller kun win98 cd'en.
Du kan godt få windows til at finde filerne et andet sted men så skal du jo først have dem ned på HD evt. Når den kommer med fejlen burde det være muligt at browse til det sted hvor du har lagt dem, det du skal gøre er at kopiere mappen win98 fra cd ned på HD.
Når deaktiverer i bios gør du ikke andet end at den ikke skal søge efter den under opstart, den vil alligevel findes i windows.
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
11. september 2002 - 12:50 #9
Jeg kan ikke deaktivere CD-rom-drevet (jeg følger din anvisning Tonny!)
Der står ikke andet end "CD-rom" under egenskaber! Jeg ved godt at man i Me kan dette, men åbenbart ikke denne her "dumme" win98!!

Jeg KAN browse på CD-rom'en og lægge indholdet over på HD, men det er når windows vil udpakke CAB-filerne at den åbenbart står helt af. Jeg tror evt. det er noget med hardwaren! Bundkort, cache, RAM Hvad ved jeg!!

En anden metode er måske at lægge CAB-filerne over i en mappe på HD! Men hvilken? (Evt. C:\WINDOWS\OPTIONS\CABS), og må jeg evt. over skrive de eksisterende i mappen?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. september 2002 - 13:01 #10
Ok, det lyder som om windows ikke rigtigt vil kendes ved dit cdromdrev. Vil foreslå at du gør dette:
Kig efter i c:\autoexec.bat og c:\config.sys om der er nogle linier med teksten:
MSCDEX
De linier, hvis de findes skriver du
REM foran. Det vil gøre at windows ignorerer linierne.

Derefter går du ind i enhedshåndteringen, og sletter !!!! cdromdrevet. Efter en genstart vil windows finde det igen og installere det igen, denne gang forhåbentligt så det kan bruges til noget.

Har oplevet på min søns pc at jeg var nødt til at slette cdrom, alle harddiske, og harddisk controllere før windows ville installere cdrommen ordentligt, så hans spil kunne finde cdrom-drevet.
Avatar billede vaase Nybegynder
11. september 2002 - 13:46 #11
Du kan ændre i registrerings databasen hvor windows leder, gå i start, kør og skriv regedit, gå ind under: hkey_local_machine\software\microsoft\windows\curentversion, herinde går du ned til setup og klikker en gang på den, så fremkommer der noget i højre side, find så der hvor der står sourcepath og dobbeltklik på den og du kan nu ændre hvor windows skal lede, der står nok D:\ osv.
Avatar billede vaase Nybegynder
11. september 2002 - 13:48 #12
Jeg installerer altid windows ved at kopierer mappen win98 fra cd og over på HD med xcopy, så installerer jeg windows fra c:\win98, så opdager man aldrig når windows skal bruge noget og man er fri for at finde cd frem.
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
12. september 2002 - 09:11 #13
Hej Tonny og Vaase - tusind tak for hjælpen
Vaase kom med det svar, som jeg søgte. Nu virker det bare perfekt! Det er bare kanon!
Avatar billede pilotenaarhus Nybegynder
12. september 2002 - 09:19 #14
Vaase D R første gang jeg bruger dette forum, så jeg missede vist at give dig dine point! Kan du ikke lige sige hej igen!
Avatar billede vaase Nybegynder
12. september 2002 - 09:36 #15
Hej pilotenaarhus, nej jeg har fået mine point tak :)