Avatar billede michaelfugl Nybegynder
13. september 2000 - 19:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ADSL med router - konfigurering

Jeg har fået min ADSL router Cisco 677 installeret af teknikeren, men jeg kan ikke få det til at virke.

Der er lys i de tre grønne lamper på routeren og de andre blinker en gang imellem. Er forbindelsen oprettet ved CC eller er det der at problemet ligger?

Avatar billede scz Nybegynder
13. september 2000 - 20:41 #1
Du kan prøve at ping din route med \" ping ip_add_på_din_router_ \" hvis der er forbindelse, så prøv at ping CC \" ping 212.242.42.34 \" hvis du ikke kan få fat i den ip add. så ligger fejlen ved CC, så skal du have fat i dem.
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
13. september 2000 - 21:07 #2
Det ip-nummer CC foreslår i brevet virker ikke. Er det det nummer jeg skal bruge?
Avatar billede scz Nybegynder
13. september 2000 - 23:18 #3
Hvis du ikke kan ping det ip-nummer som du har fået fra CC, så er der et problem mellem din computer og din Cisco 677 router. Check fx. dine kabler fra router til din computer/hub, hvis du conneter din router direkte til din computer så skal du bruge et crossover UTP kable ( dem med RJ-45 stik og normalt blå ), hvis du køre igennem en hub så skal du bruge alm. UTP kabler.
Avatar billede €yston Nybegynder
13. september 2000 - 23:37 #4
Kan du pinge din router?
Kan du pinge CC\'s DNS server?
Avatar billede scz Nybegynder
13. september 2000 - 23:43 #5
€yston : det var det jeg forslog ham for et par timer siden, og han kunne ikke pinge sin router, så er der et eller anden galt mellem hans computer og hans Cisco 677 router.
Avatar billede mathiasm Nybegynder
17. september 2000 - 12:15 #6
jeg har nøjagtig det samme prob. har du fundet en løsning???
Avatar billede scz Nybegynder
17. september 2000 - 15:09 #7
michaelfugl > har du fundet en løsning?
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
17. september 2000 - 15:13 #8
hehe, ja jeg ringede til CC, og de fortalte at jeg først er online fra  mandag...

Så må vi se om det virker der!  :-)
Avatar billede scz Nybegynder
17. september 2000 - 15:50 #9
okay :)
Avatar billede scz Nybegynder
02. oktober 2000 - 06:58 #10
Hvad med at lukker det her spm.???
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
02. oktober 2000 - 15:27 #11
Jeg har ført en klagesag mod Cybercity, og de har idag accepteret at betale alle mine udgifter. Lortet kom aldrig til at virke ordentligt. Det bedste den kørte med var noget der lignede et 28.8 modem... :-(

Avatar billede scz Nybegynder
02. oktober 2000 - 15:33 #12
hmm okay, skal du så have adsl ved WOL :)
Avatar billede michaelfugl Nybegynder
02. oktober 2000 - 15:40 #13
Nej, jeg venter lidt endnu... :-)
Avatar billede scz Nybegynder
02. oktober 2000 - 16:12 #14
hehe okay =)