Avatar billede hellstern Nybegynder
13. september 2000 - 18:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Beregning i Access

Hej
I Access 2000 har jeg en Form med tre tekstfelter og en Knap.
txtTal1
txtTal2
txtResultat

Det jer gerne vil er at tage et tal fra txtTal1 og lægge sammen med et tal fra txtTal2 og vise dette resultat i txtResultat. Det går fint, men med følgende problem;

Hvis jeg skriver 1.25 (1 punktum 25) i det ene felt og 1 i det andet så bliver resultatet 1,25
Hvis jeg skriver 1,25 (1 komma 25) i det ene felt og 1 i det andet så bliver resultatet 2
Hvordan kan jeg få det rigtige resultat med komma ?

Hilsen
Tue
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
14. september 2000 - 08:24 #1
Hvis du kører med Access2000 kan det være at du ikke har vælgt sprog. Det vil bl.a. føre til at du ikke kan sortere æ,ø og å rigtigt eller har forkert komma-notation da den vil bruger Amerikansk som standard. Prøv at ændre sproget til dansk.
Avatar billede hellstern Nybegynder
14. september 2000 - 10:29 #2
Hej
Har prøvet sprog er sat til Dansk.
Har også prøvet på en anden maskine hvor sprog også var sat til dansk
Tue
Avatar billede gimle Nybegynder
14. september 2000 - 18:11 #3
Kig på formularen i designvisning. Højreklik på felterne og vælg egenskaber. På fanebladet formater tror jeg du finder løsningen. De 2 øverste felter her er Format og antal decimaler. De skal være ens, f.eks kan format være fast og antal decimaler 2.
Avatar billede hellstern Nybegynder
14. september 2000 - 18:42 #4
Hej
Det er prøvet. Jeg har sat format til forskellige tal typer og antal decimaler til 2. Men det virker ikke, Øv
Avatar billede stig3 Mester
15. september 2000 - 11:21 #5
Må vi se koden?
Avatar billede hellstern Nybegynder
15. september 2000 - 19:21 #6
Hej
Jeg har selv løst problemet
med funktionen CSng(txtTal1) + CSng(txtTal2)
Hilsen
Tue