Avatar billede pontiac Nybegynder
09. september 2002 - 16:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

IP og Hostmaster ?

Når man har lavet en web server, skal man så have Hostmaster til at pege på ens IP på serveren ?

Eller er der noget jeg har misforstået ?
Avatar billede iblarsen Praktikant
09. september 2002 - 16:35 #1
Du skal have din ISP (Internet udbyder) til at gøre det.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
09. september 2002 - 17:04 #2
nej det har ikke noget med internet udbyderen at gøre. du skal have din dns server til at pege på dig - altså der hvor dit domaine ligger
Avatar billede iblarsen Praktikant
09. september 2002 - 17:21 #3
Jeg mener nu stadig det er ISP som skal lave arbejdet.
Avatar billede pontiac Nybegynder
09. september 2002 - 17:22 #4
For at bøje det i neon... min domæne ligger pt hos azero, er det så dem der skal pege (redelegere) på min egen server, eller kan man helt skippe azero og få hostmaster til det ?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. september 2002 - 17:37 #5
du kan ikke få dk-hostmaster til at pege et domæne på en ip... det du kan få dk-hostmaster til, er at sætte nogle DNS-servere for et domæne...

din isp har intet ned noget som helst at gøre - kun når vi snakker reverse dns kan de til nød komme ind i billedet...

smut ind på http://www.gratisdns.dk og læs deres guide til, hvordan du flytter dit domæne fra azero over til dem... og hos gratisdns.dk kan du derefter selv bestemme præcis hvilken ip dit domæne skal pege på...
Avatar billede thomasledet Nybegynder
09. september 2002 - 17:38 #6
Avatar billede cyberdude Nybegynder
09. september 2002 - 23:35 #7
Gratisdns.dk er simpelthend det bedste jeg længe har set af gratis services... jeg har ca. 15 domæner på deres system lige nu, og det funger bare!
Avatar billede cyberdude Nybegynder
09. september 2002 - 23:36 #8
hov... at TDC så ikek kan finde ud af at give mig en fast IP er så noget helt andet :-(
Avatar billede sukos Juniormester
10. september 2002 - 10:55 #9
Ja, gratisdns.dk er en fed service! :O)
Og ja, det er noget skod at TDC ikke kan finde ud af at tildele en fast IP til en allerede eksisterende kunde! :O(

M.h.t. til webserver:
Hvis du ikke selv vil "lege" med DNS-opsætning, kan du jo også be' azero om en "pegepå"-service. Det koster p.t. en "hund" om året.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
10. september 2002 - 11:11 #10
vi bestilte vores linie MED fast ip.... og opdagede så her da vi skulle til at sætte server op at den ikke var fast... ringede til dem i går, og fik oplyst vores nye FASTE ip, men samtidig sa'e de også at der ville lige gå lidt tid før den kunen anvendes.... om det så blot var de der 24-48 timer før alle dns servere var/er opdateret aner jeg ikke
Avatar billede pontiac Nybegynder
10. september 2002 - 21:42 #11
For godt svar er der points til thomasledet.