Avatar billede danneck Nybegynder
13. september 2000 - 16:15 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Overclocking af T-Bird med A7V

Jeg skal have overclocket en T-Bird 700Mhz i et Asus A7V bundkort. Rammene jeg køre med er på 133Mhz.
Hvordan gør jeg det uden at skulle til at købe et eller andet overclockings-kit???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. september 2000 - 16:32 #1
Hvad eller hvor meget ved du om overclockning?
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
13. september 2000 - 17:28 #2
du går ind i bios\'en, og i en af menuerne kan du regulere hastigheden på din CPU, der vil højst sandsynelig stå 700 Mhz, så vil du kunne køre op og ned på hastigheden, med page up og page down, der vil du komme til noget hvor der står user define, så skulle du få nye muligheder i menuen, altså den du er i. jeg kører selv 800@944 med min Athlon, der har jeg sat den til at køre 8x117= ca. 944 Mhz. Prøv det, hvis du ikke kan gøre det på denne måde, så skriv igen.
Avatar billede teknik Juniormester
13. september 2000 - 17:32 #3
Disse 2 links burde give svar på alle dine spørgsmål

http://www6.tomshardware.com/howto/00q3/000808/index.html
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/index.html

..Courtesy of \"galaxy\" spm 25306...

Det er dog ikke en OC som er særlig velegnet for nybegyndere.
Hvis du går i gang alligevel, så vær meget forsigtig - mislykket SMD lodning kan let koste et bundkort, og garantien er pist væk, når du sætter loddekolben på første gang.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede danneck Nybegynder
13. september 2000 - 18:12 #4

Jeg har prøvet at gå ind i biosen og sætte den på \'user defined\' men på nye Duron/T-Bird Cpu\'er er multiplieren låst, så det eneste jeg kan ændre på er CPU frekvens. Ved at hæve på den hæver jeg automatisk på rammenes mhz og da de i forvejen kører med 133 er det sikkert begrænset hvor meget mere de kan klare.
Jeg ved godt at man kan lode på CPU\'en, men da det for det første ikke er min CPU og for det andet kan jeg slet ikke lide ideén om at skulle lode i en nyindkøbt CPU til ca. 1800 kr. er det ikke en mulighed.
Men okay hvis man kan købe en billig overclockings-kit ligesom man har kunne til andre AMD cpu\'er kunne det godt være en mulighed.
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
13. september 2000 - 21:09 #5
Ja hvis du ikke kan det, så vil jeg råde dig til at købe et OC-kit, du kan kigge på www.acdc.dk
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. september 2000 - 01:53 #6
Ehm.. man skal ikke lodde.. at lege lidt Jørgen Cleving med en blyant klarer tricket.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
14. september 2000 - 01:54 #7
duh. staveplade. \"Clevin\".
Avatar billede gnarf Nybegynder
14. september 2000 - 11:25 #8
Du kan så bare sætte din RAM til at køre 100 MHz i stedet for 133 MHz, og så begynde at overclocke bussen derfra. Hvis du så overclocker bussen så meget som processoren kan trække, vil du måske få en bedre samlet ydelse, end hvis du lader RAM køre 133 og processor køre 700 MHz

Avatar billede nutronx Nybegynder
19. september 2000 - 14:23 #9
Du kan ikke overclocke en thunderbird....

det har AMD sørget for, efter deres \"succes\" med deres forrrige procceser.

( hvis du er heldig \"meget\" kan du måske få den op på 733 ikke en skid mere).
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. september 2000 - 14:45 #10
Øhh.. Du kan godt overclocke en T-bird. Og for god references skyld; de af mine venner der har TB700 kører dem alle +900MHz. Såeh.. DOH nutronx?
Avatar billede nutronx Nybegynder
19. september 2000 - 15:20 #11
ja med et kølersæt ike\'.

men det ville danneck jo ikke invistere i.

DOH. selv
Avatar billede cyborgguy Nybegynder
19. september 2000 - 15:51 #12
Lige en kommentar: T-bird, er en af de mest OC venlige processorer der er på markedet for tiden, hvis du går ind på overclocking.dk så kan du se forskellige projekter, der er blandt andet en der har fået sin 900 eller 1000 T-bird op at køre 1540 Mhz
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. september 2000 - 15:55 #13
nutronx, nej som sagt ikke med kølersæt. Det eneste det kræver er en blyant til en femmer! -Så leger man lidt Jørgen Clevin og så er den hjemme. Helt fri multiplier. Men igen; A7V\'eren skal også gerne have de ekstra DIPs eller går den ikke.

cyborgguy, jup. En af mine venner har også fået sin 900 op på ~1400 :P
Avatar billede tttb Nybegynder
10. november 2000 - 11:12 #14
hvordan gør man lige precis med den blyant ??????
Hvad skal forbindes ???