Avatar billede df_n Nybegynder
09. september 2002 - 11:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

applikation til logging af trafik

Findes der nogle log applikationer der kan logge hvor meget trafik der er henholdsvis eks: proftpd og apache og andre applikationer.

det jeg leder efter er noget der evt. kan logge på protokol niuveu.
Avatar billede dank Nybegynder
09. september 2002 - 11:08 #1
Ntop kan vistnok alt dette: http://www.ntop.org
Avatar billede df_n Nybegynder
09. september 2002 - 15:50 #2
Kan det egentlig ikke lade sig gøre med netstat ?
Avatar billede dank Nybegynder
16. september 2002 - 15:43 #3
Men hvad er det egentligt du ønsker at logge? Bare al trafik på netkortet? Eller skal du bare lave stats over det, f.eks. hvilke protokoller, trafikmængde overført..  Kan du uddybe lidt?
Avatar billede df_n Nybegynder
16. september 2002 - 17:34 #4
jeg ønsker at logge hvor meget data min http, ftp, dns osv. servere overfører, samt tidspunkter osv.
Avatar billede dank Nybegynder
16. september 2002 - 17:45 #5
har du kigget på ntop ?
Avatar billede df_n Nybegynder
16. september 2002 - 18:40 #6
Ja, jeg bruger den lige nu, men jeg kan ikke se hvornår der er mest tryk på linien. eller er den god
Avatar billede dank Nybegynder
16. september 2002 - 18:52 #7
der er en grafisk linie statistik et eller andet sted.. Men hvis du i virkeligheden ønsker at overvåger netbelastningen så skal du kigger på mrtg + smnp på din router/gateway!
Avatar billede df_n Nybegynder
17. september 2002 - 11:25 #8
Ja. det ved jeg. men ikke på protokol niveau
Avatar billede dank Nybegynder
17. september 2002 - 11:28 #9
ok.. Jeg tror også det nærmeste du kommer må være ntop - Det kan i alle tilfælde vist en frygtelig masse info.