Avatar billede dortel Nybegynder
09. september 2002 - 10:12 Der er 11 kommentarer

Field "Afdeling": unable to find path to server

Et par brugere på vores Intranet, kan sagtens åbne de forskellige databaser. Når de skal oprette et nyt dokument får de fejlen "Field "Afdeling": unable til find path to server". Der er f.eks. ikke noget problem når jeg selv trykker på opret.
Er der nogen der ved hvad problemet kan være ?

/Dortel
Avatar billede Inge Nybegynder
09. september 2002 - 10:17 #1
Det dokument de vil oprette må have et felt hvor der hentes oplysninger fra en database på en server de enten ikke har adgang til eller ikke kører
Avatar billede dortel Nybegynder
09. september 2002 - 10:26 #2
Hvis der på dokumentet skulle ligge fejlagtige oplysninger om en anden server de ikke har adgang til, ville alle vores brugere få samme fejl. Det gør de imidlertid ikke. Det må være noget lokalt, men kan ikke gennemskue hvad.....
Avatar billede Inge Nybegynder
09. september 2002 - 10:34 #3
Check deres lokalitetsdokument, er de servere der står der, de rigtige og svarer hjemstedspostserveren til den der står i persondokumentet i jeres fælles adressebog
Avatar billede dortel Nybegynder
09. september 2002 - 10:43 #4
Vi har prøvet at oprette nyt lokalitetsdokument, men det gir samme resultat. Vi er virkelig på herrens mark.....
Der er absolut ingen af vores andre brugere der har problemet. Det den gør er, at lede efter formularen på en server vi har brugt tidl. som intranetserver. Den er nu nedlagt......
Har tjekket felterne på formularen, og ingen henviser til den nedlagte server !!!
Avatar billede Inge Nybegynder
09. september 2002 - 10:47 #5
Hvad med notes.ini på de berørte brugere, står der noget om jeres gamle server i deres ini fil, slet også deres cache.dsk
Avatar billede dortel Nybegynder
09. september 2002 - 10:53 #6
Der står ingen ting i notes.ini om den gamle server, og cache.dsk er også slettet.
Avatar billede Inge Nybegynder
09. september 2002 - 11:22 #7
hmmmm.... ja så er jeg nok der, hvor jeg ville fjerne deres lokale names.nsf, slette alt i deres notes.ini fra $$HasLanport....
starte notes og få lavet en ny notes.ini og en ny adressebog, du kan altid kopiere deres egne adresser over i den nye adressebog.
Jeg går ud fra at deres kalenderprofil / ejer af postkassen er rigtig
Avatar billede dortel Nybegynder
09. september 2002 - 11:36 #8
Det gik rigtigt op i hat og briller, så det kunne jeg ikke teste på.
Avatar billede dortel Nybegynder
09. september 2002 - 12:47 #9
Nu er det testet af, og det hjalp heller ikke. Flere gode ideer ?? :-)

/Dortel
Avatar billede dortel Nybegynder
09. september 2002 - 12:49 #10
Det fungerer ved dblookup at skrive navnet på serveren/databasen i stedet for replika-id. Stadig er det kun de to personer der umiddelbart har problemet.
Avatar billede Inge Nybegynder
09. september 2002 - 12:59 #11
servernavnet på jeres lukkede server må simpelthen stå et eller andet sted, og når det kun er to der har problemet så er det forhåbentlig lokalt, hvad er fællesnævner for de to...??? som ikke gælder for alle andre..??
ellers har jeg ikke flere ideer.. hverken gode eller dårlige. Men jeg håber du får det løst, og er spændt på at høre løsningen.
De to brugeres persondokumenter er også OK formoder jeg...??