Avatar billede simonkofod Nybegynder
09. september 2002 - 00:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Animation i button?

Jeg har lavet en button som indeholder en animation (movie clip)når musen er over den, og en animation (movie clip)når der trykkes på knappen.

Mit problem er at animationen når der trykkes ikke bliver vist. For at få den vist skal man holde museknappen inde. Hvad skal jeg gøre for at få enimationen til at spille uden at man skal holde knappen nede?
Avatar billede mat Nybegynder
09. september 2002 - 00:12 #1
læg movieclippet på scenen istedet for inde i knappens down-state og referer til det via instancenavn:

on (release) {
_root.mit_movieclip.play();
}

...så skal du lige huske at sætte en stop() i første frame af movieclippet og lave første frame tom.
Avatar billede simonkofod Nybegynder
09. september 2002 - 01:32 #2
Tak skal du ha! Hvis du laver et svar, så kan du få points.

Simon
Avatar billede mat Nybegynder
09. september 2002 - 09:25 #3
det her er allerhøjest 15 point værd (nemt spg), så tag resten selv  :)
Avatar billede simonkofod Nybegynder
09. september 2002 - 09:29 #4
Ikke tale om.