Avatar billede lundsfryd Nybegynder
13. september 2000 - 13:39 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Hvordan finder man præmiesponsorer?

Hej. For en ordens skyld skal jeg sige, at dette indlæg ikke er et forsøg på at spamme/reklamere osv.

Vi har lige åbnet konkurrencesiden http://www.quizbasen.dk.

Vi ser dog frem til problemer hen ad vejen, eftersom det endnu ikke er lykkes os at skaffe sponsorer til fremtidige konkurrencers præmier.

Mit spørgsmål er: Hvordan kommer man i kontakt med firmaer o.lign., der kunne tænkes at være interesserede? Kan man f.eks. tillade sig bare at sende mails direkte til firmaerne for at forhøre sig?

Jeg kan se lignende sider af samme størrelse rundt omkring på Nettet, der ser ud til sagtens at kunne skaffe præmier - hvordan mon de gør?
Avatar billede haldesign Nybegynder
13. september 2000 - 13:46 #1
Som du siger!

Kontakt firmaerne (gerne med snail-mail) og spørg om de ikke kunne tænke sig at få reklame på din side ved at de sponsorerer præmier. Det er sikkert en langsommelig proces og der kommer sikkert hel masse nej\'er, men det er vist fremgangsmåden!

- Anders
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. september 2000 - 14:00 #2
Jeg ville forslå du lavede en strategi.

Lav en meget detaljeret Beskrive af jeres Web strategi.

Det kunne være noget som:

Hvornår og hvor længe de enkelte konkurrencer vil køre.. hvordan folk få tilsendt deres præmier.

Hvad i gør hvis der er flere med samme svar og om alle vindere bliver offenlig gjort.

Hvordan i vil gøre med jeres markedsføring samt hvor mange besøgende i regner med pr. dag eks.

Uge 40 regner vi med 400 besøgende/dag
Uge 41 regner vi med 900 besøgende/dag
Uge 42 regner vi med 1100 besøgende/dag

osv.

Jo mere detaljeret jo bedre.. Hvis et firma få en strategiplan fra jer vil de tænke at det er et site der er seriøse og evt. ønsker at være sponsore.

Jeg har selv haft en konkurrenceside engang hvor jeg havde en del sponsore til at drive den.
Avatar billede stump Nybegynder
13. september 2000 - 14:27 #3
Du kunne evt også gå ud personligt til firmaerne og snakke med dem .....

Avatar billede mpj Nybegynder
13. september 2000 - 21:39 #4
Det ville i hvertfald gøre siden mere seriøs hvis du fjernede det lille banner under chart.dk logoet...!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. september 2000 - 22:36 #5
Det er sølfølgelig vigtig at have noget konkret med sig når man hendvender sig til sponsorerne. En meget vigtig ting er, at kunne dokumentere at der overhovedet er besøg på siden. En god måde er at tilmelde Din/jeres konkurrencer på andre konkurrence-oversigter, samt jubii\'s mail-service
http://www.tipchannel.dk/anbefal/anbefal0.htm
Og derefter huske det hver gang der startes en ny runde, uanset om det er den samme præmie, eller for den sags skyld spørgsmål........
Husk: små præmier = lette spørgsmål
Store præmier = sværere spørgsmål
Jeg er selv en \"konkurrence-surfer\" og har lige nu i skrivende stund været inde og tilmelde mig, og for at være helt ærlig, så kommer jeg ikke på jeres side mere (ihvetfald ikke så længe konceptet forbliver som den er)Det er ALT for bøvlet at skulle til at tilmelde sig besvare et spørgsmål, for derefter at finde ud af at det er nødvendig at komme der hver dag for at få en CHANCE for at vinde.......ALT ALT for bøvlet.
Håber mine erfaringer som \"konkurrence-surfer\" hjælper bare lidt på vej.
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
14. september 2000 - 00:11 #6
mpj >> Det lille banner under Chart-logoet er fra vores statistik-system. Det er næsten umuligt at undvære når vi skal have statistik på antal sidevisninger, referrers osv.
Avatar billede bacardil Nybegynder
14. september 2000 - 00:12 #7
Det kunne gøres mindre det logo, men jeg tror ikke et firma ville betegne det spicelt mere seriøst ved at i fjerner det.
Avatar billede friiser Nybegynder
14. september 2000 - 08:50 #8
lytter med ...

~friiser~ http://www.quality4u.dk
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
19. september 2000 - 11:04 #9
Ring forbi Constantin film eller Nordisk film. De sponsorerer gerne filmbiletter og merchandise.
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:18 #10
Jeg har uddelt points efter, hvor meget jeg kan bruge de forskellige svar til. Tak for hjælpen :-)
Avatar billede halnet Nybegynder
06. oktober 2000 - 14:53 #11
Har du fundet nogen sponsorer??

- Anders
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:06 #12
Nej, vi er stadig i gang med at forberede en \"kampagne\", som vi håber vil give gevinst.
Avatar billede halnet Nybegynder
06. oktober 2000 - 15:45 #13
okie... held og lykke med projektet

- Anders
Avatar billede lundsfryd Nybegynder
06. oktober 2000 - 16:07 #14
Takker :-)
Avatar billede turbo1212 Nybegynder
22. august 2005 - 18:57 #15
Vi vil gerne tilbyde f.eks. et 32" LCD TV såfremt vi naturligvis får alle svar på spørgsmål, att. navne, e-mails etc...

Turbo