Avatar billede snebaertop Nybegynder
08. september 2002 - 15:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Java-uddannelse

Hej alle

Jeg har været tilmeldt Datanom-studiet og har fulgt nogle fag på programmerings-linien, som beskæftiger sig med Java.
Jeg synes bare, at der på denne uddannelse bruges meget tid på emner, som ikke netop er java.

Er der nogen, der har en ide til, hvordan man kan lære Java fuldtud og få et bevis (ligesom eksamensbevis på Datanom).

Jeg vil meget gerne høre mange forslag, da jeg med tiden er interesseret i at skifte branche og beskæftige mig med Java-programmering fuldtud.
Avatar billede disky Nybegynder
08. september 2002 - 15:36 #1
Ethvert fornuftigt ingeniør studie eller datalogi studie har fag i Java.

Men du kan også tage en Java Certificering hos SUN, den er nok mest værd.
Avatar billede bsp Nybegynder
08. september 2002 - 18:00 #2
prøv at kigge på www.netskolen.dk
Avatar billede kring Nybegynder
08. september 2002 - 19:13 #3
Vil give disky ret i at en Java Certificering er det fedeste. Certificeringen består af forskellige dele (ligesom fx. Cisco certificeringerne) og den "laveste" certificering:
Sun Certified Programmer for the Java 2 Platform
forudsætter at man har kendskab til Javas syntaks og struktur.

Du kan læse mere på: http://www.variae.nu/java/cert/

/kring
Avatar billede disky Nybegynder
08. september 2002 - 19:24 #4
Jeg vil nu foreslå du læser her:
http://suned.sun.com/US/certification/java/java_progj2se.html

Hos SUN selv.

Den fedeste bog til Programmer eksamen er den øverste på denne side:
http://www.disky.dk/books.htm
Avatar billede snebaertop Nybegynder
10. september 2002 - 16:10 #5
Hej Disky
Jeg er uddannet civil-ingeniør-bygning - men det ligger så lang tid til bage, at vi brugte hulkort  ;-)

Ellers tak for svarene.
Er der ikke andre der har gode råd til mit studium af java.
Avatar billede disky Nybegynder
10. september 2002 - 18:50 #6
hehe, da jeg startede på flyvestation bornholm i 1990, loadede de stadigvæk software med hulkort !!!
Og deres computer brugte core memory :)))

snebaertop, hvis du har ICQ kontakt mig på 1413069
Avatar billede snebaertop Nybegynder
10. september 2002 - 23:01 #7
Hej disky
Du skal nok få pointene :-)
Det er sjovt at tænke på udviklingen. Mit var i 1982 på DTU, som jo virkelig er langt fremme og var det da også dengang haha.

Jeg har nok ikke ICQ - men hvad er det i øvrigt, da jeg har set det nævnt nogle gange her på Eksperten.
Avatar billede disky Nybegynder
11. september 2002 - 06:55 #8
ICQ er et bruger til bruger chat program.

Man har en række venner i det, og kan så se om de er online når man starter det, og så kan man sende beskeder til hinanden.

www.icq.com
Avatar billede snebaertop Nybegynder
13. september 2002 - 13:46 #9
Hej igen disky.

Du har fået pointene. Hvilken gruppe deltager du i på ICQ.