Avatar billede akdk Nybegynder
13. september 2000 - 11:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Word 2000/makro/checkbox

I min fax-skabelon vil jeg gerne have et par checkboxe som man kan vinge af direkte i word.

Det fungerer fint på de medfølgende standard skabeloner, men jeg kan ikke få det til at køre, når jeg kopierer boxene over i min egen .dot.

Was ist das für ein was?
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
13. september 2000 - 13:17 #1
Er det ikke fordi de er beskytte som formular?
Avatar billede akdk Nybegynder
13. september 2000 - 13:59 #2
Det tror jeg ikke. Hvis jeg nu ikke kopierer dem fra et eksisterende dokument, ved du så hvordan man indsætter disse checkboxe og gør dem aktive?
Avatar billede nerøs Nybegynder
13. september 2000 - 18:06 #3
Du kan vælge værktøjslinen kontrolelementer
herfra kan du indsætte en checkbox
Når du indsætter den går word i designtilstand
Du kan med checkboxen valgt vælge knappen egenskaber på kontrolelement menuen. Herfra kan du bl.a. ændre teksen knyttet til checkboxen.
Når du deaktiverer designtilstand virker checkboxen uden videre kode. Men vingen er vist ikke helt så stor.

Hvis du trykker Alt F9 kan du se at checkboxene på skabelonen kører en macro der hedder Checkit eller uncheckit, der ligger i .dot filerne. Det er noget gammelt Wordbasic, som vist er forældet, men du kan selvfølgelig godt eksportere modulerne checkkit og uncheckit og herefter indsætte dem i din egn dot. Herefter skulle det være muligt at få knapperne til at virke ved kopiering

De knapper der findes på skabelonen kører vha noget gammel Wordbasic kode
Avatar billede akdk Nybegynder
14. september 2000 - 09:14 #4
Yahoooo! Street respect til dig, nerøs...