Avatar billede ullers Nybegynder
08. september 2002 - 11:48 Der er 7 kommentarer

phprojekt / phpnuke

Nu har jeg forsøgt at installerer phprojekt også forsøgt mig med phpnuke...på min udbyders webhotel!!!
Begge to er yderst problematiske hvis ikke man kører med sin egen server, adskillige indstillinger skal konfigureres i php.ini filen.
Jeg undrer mig over at udviklerne ikke har taget højde for serverkompatibilitet kunne godt tænke mig at høre forklaringen på dette?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2002 - 11:57 #1
Hvad er det præcis for nogle ting, du skal ændre i ini filen?
Avatar billede ullers Nybegynder
08. september 2002 - 12:13 #2
Ups det var vist ikke php.ini filen !!!
Dette får jeg når jeg kalder setup filen i phprojekt:
Alert: Cannot create file 'config.inc.php'!
Installation directory needs rwx access for your server and rx access to all others.
Avatar billede ullers Nybegynder
08. september 2002 - 12:14 #3
Men jeg kan se i FAQ's at hvis serveren kører i safemode vil det give problemer med fileupload!! Min udbyders webhotel kører i safemode!!
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2002 - 12:21 #4
Med safemode ON, tror jeg nærmest godt, du kan glemme det. Hvis der skal uploades og håndteres filer af phpnuke/projekt så kræver det af safemode er OFF.
Avatar billede ullers Nybegynder
08. september 2002 - 12:22 #5
Det jeg egentligt er på jagt efter er et godt KMS, hvor flere brugere kan gå ind og skrive i et kalender, opdatere slette mm. et simpelt forum, e-maile til hinanden etc.
Hvis der indgår fileupload funktioner i dette system skal det være ftp baseret, eller 100% MySQL baseret, findes dette?
Avatar billede ullers Nybegynder
08. september 2002 - 12:33 #6
Måske er det min manglende kompetence der gør sig gældende, men som jeg ser det, må det handle om at ligge så meget som muligt ned i DB. Hvis der indgår upload, delete og redigering af filer skal det vel gøres via php's ftp support, som jeg mener at kunne huske næsten altid er sat til on på diverse webhoteller. Vil du give mig ret i det?
Avatar billede ullers Nybegynder
08. september 2002 - 12:55 #7
Hej Mercur.
Er tilbage om to timer!!!
Håber du kan give lidt konstruktiv respons på dette, da jeg søger en afklaring på denne problemstilling ?