Avatar billede kate_k Nybegynder
07. september 2002 - 15:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Scroll!!

Hejsa:-)

Jeg har lavet et MC, der skal indeholde noget tekst.
-Og kommer til at skulle bruge en scroll-funktion.
Jeg har lavet noget grafik i venstre side af min scene, som bare ligger i et lag for sig.
Dvs. at min scroll-funktion kun skal 'gælde' for den højre side af scenen!!

-Har ikke før lavet en scroll-funktion i Flash.
Er der nogen som kan hjælpe??
Avatar billede kate_k Nybegynder
07. september 2002 - 16:52 #1
Min tekst skal ikke loades eller noget.
-Bare kunne scrolles!
Avatar billede t-hviid Nybegynder
07. september 2002 - 17:41 #2
Jeg mener du er nød til at bruge tekstfelt for at det kan lykkedes, men jeg har ikke selv arbejdet med det endnu, så jeg ved ikke alverden om det :-) Men der er 22 andre ? om scroll så måske kan de hjælpe dig!
http://www.eksperten.dk/find.phtml?words=scroll&method=and&sort=score&catid=255

/Tommas
Avatar billede kate_k Nybegynder
07. september 2002 - 17:47 #3
Jeg har læst hvad jeg kunne finde i de allerede stillede spørdsmål + svar, men fandt ikke hvad jeg søgte.. Eller det tror jeg da ikke?

-Jeg mener, jeg synes også at have fundet ud af at jeg skal oprette et tekstfelt for at kunne scrolle, men jeg har bare ikke bruge for en ekstern .html-fil.
Min tekst skal bare ligge i tekstboxen, og så scrolles.

Det var det jeg mente med at teksten ikke skal loades!
Avatar billede t-hviid Nybegynder
07. september 2002 - 17:52 #4
Selv om du bruger tekstfelt, kan du jo sagtens skrive din tekst ind i flash uden brug af txt-dokumneter eller lign.
Avatar billede mat Nybegynder
07. september 2002 - 18:10 #5
der er masser af tutorials til at lave scrollers på diverse resourcesites, her er en fra flashkit:

http://www.flashkit.com/tutorials/Interactivity/Creating-Patrick_-532/index.shtml
Avatar billede kate_k Nybegynder
07. september 2002 - 20:09 #6
Linket fra Mat, har vist sig at være det jeg kunne tænke mig at lave..
Det volder dog store problemer, og jeg kan ikke rigtig gennemskue hvor det går galt. (jeg er IKKE den store Flashhaj!) Kunne lidt yderligere hjælp sættes i værk?
Jeg får error:

Symbol=Window, Layer=actions, Frame=1: Line 1: ';' expected
    Set Variable: "scrolltext" = "Your text goes here"

Symbol=Window, Layer=actions, Frame=4: Line 1: ';' expected
    Set Variable: "balkheight" = "200"

Symbol=Window, Layer=srollbuttons, Frame=4: Line 1: ')' or ',' expected
    On (Press, Drag Over)

Symbol=Window, Layer=srollbuttons, Frame=4: Line 1: ')' or ',' expected
    On (Press, Drag Over)

Symbol=Scrollup, Layer=Layer 1, Frame=2: Line 1: ';' expected
    Set Variable: "currentScroll" = ../:scrolltext.scroll

Symbol=Scrollup, Layer=Layer 1, Frame=3: Line 1: ';' expected
    Go to and Play (2)

Symbol=Scrolldown, Layer=Layer 1, Frame=2: Line 1: ';' expected
    Set Variable: "currentScroll" = ../:scrolltext.scroll

Symbol=Scrolldown, Layer=Layer 1, Frame=3: Line 1: ';' expected
    Go to and Play (2)

LOLOLOLOL...

Jeg har lagt min 'test' op på

www.kres-arabians.dk/Test.swf
www.kres-arabians.dk/Test.fla
www.kres-arabians.dk/Test.htm

Takker til den der gider kigge på det:-)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
07. september 2002 - 20:17 #7
Avatar billede lyden Nybegynder
07. september 2002 - 21:24 #8
Hvis du har Flash MX............. er der en scroolbar under components du kan bruge.............//

Lyden//
Avatar billede baitianlong Nybegynder
07. september 2002 - 21:27 #9
Der mangler lige et s i mit nederste link /o;

http://www.legende.dk/eksperten/megascroller.html
Avatar billede Per Frits Juniormester
08. september 2002 - 18:46 #10
Her er en som Beatone har lavet. Jeg fandt den på flashdesign.dk.

http://www.flashdesign.dk/downloads/read.asp?kat=Tutorials&dl=80&searchword=

Måske du kan bruge den ??

Per Haar.
Avatar billede kate_k Nybegynder
09. september 2002 - 22:42 #11
til Legende.dk:
Vil du sender mig filerne, så har jeg mail: postmaster@kres-arabians.dk :-)

Til//Lyden:
Jeg arbejder i version 5.

Til Per Haar:
-Havde selv også fundet den.. -Men synes ikke den virker som jeg kunne  tænke mig!
Avatar billede Per Frits Juniormester
09. september 2002 - 22:46 #12
Jeg har lavet en på min egen side, som er lidt mere glidende, og kan sende filen til dig, hvis du kan bruge den.
Http://www.Haardesign.dk

Per Haar.
Avatar billede baitianlong Nybegynder
10. september 2002 - 17:38 #13
Kate. Jeg har lige sendt filerne (o;
Avatar billede kate_k Nybegynder
13. september 2002 - 18:17 #14
Tak, for hjælpen..