Avatar billede sobo Nybegynder
07. september 2002 - 15:55 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Myst III - Exile

Måske er det ikke det rette forum, men jeg tager chanchen alligevel.

Mit styresystem er (selvfølgelig) XP med NT-filsystemet.

Jeg har netop installeret Myst-III(Exile). Installationen forløb helt uden problemer, og jeg installerede fuld version.

Når jeg efterfølgende aktiverer spillet, får jeg desværre en meddelelse om, at spillet ikke kan køre i NT fil systemet.

Kan jeg få spillet til at fungere i XP med NT-filsystemet?

Jeg vil ikke ændre til FAT32.

vh
sobo
Avatar billede galleon Nybegynder
07. september 2002 - 16:15 #1
kik på deres side efter en patch
Avatar billede resten Nybegynder
07. september 2002 - 16:25 #2
Prøv at sætte spillet til en anden komplitet.

Sådan gør du

1. Højreklik på programikonet på dit skrivebord eller på programmets genvej på menuen Start, og klik derefter på Egenskaber (Properties) .
2. Klik på fanen Kompatibilitet (Compatibility) , og foretag ændringerne for dit spil (program) sæt den evt til win 95/98 og se om det ikke skulle virke.
3. Ret eventuelt skærmopsætning eller deaktiver "XP visual themes
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2002 - 19:19 #3
Prøv denne patch (Myst III er ikke nævnt, men man kan aldrig vide :))

Windows XP Application Compatibility Update

Windows XP er udviklet, så det er muligt at opdatere systemet efter installation ved hjælp af opdateringer, der kan hentes fra Internettet. Windows XP Application Compatibility Update (Kompatibilitetsopdatering til Windows XP) er en pakke med softwareopdateringer, der hjælper brugere af Windows XP til at udvide programkompatibiliteten - eller undgå typiske problemer - i forbindelse med bestemte programmer. Microsoft anbefaler, at du henter denne kompatibilitetsopdatering, hvis du har problemer med et eller flere af de programmer, denne opdatering er udviklet til at understøtte.

Systemkrav

Denne opdatering gælder for Windows XP (build 2600).

Sådan bruges programmet

Du behøver ikke foretage dig noget efter at have installeret dette element.

Sådan afinstalleres programmet

Klik på Start, og klik derefter på Kontrolpanel.
Klik på Tilføj/fjern programmer.
Klik på Windows XP Application Compatibility Update, og klik derefter på Rediger/fjern.

Denne opdatering er rettet mod problemer i følgende programmer (kun engelske versioner, med mindre andet er angivet):

102 Dalmatians Puppies to the Rescue - Disney
Audigy Utilities - Creative Labs
AVIChop - Vasili Papaconstantinou
B-17 Flying Fortress - Microprose
BackWeb Lite Installer - BackWeb
DrEye2001 - Inventec
Emergency Fighters for Life - WizardWorks
FIFA 2002 - EA Sports
Half-Life CounterStrike - Sierra
Hoyle Card Games 5 - Sierra
Humongous Registration Program - Humongous Entertainment
IConfig - SCM Microsystems Inc.
Jamella Diablo II Editor - Jamella (amerikanske og koreanske versioner)
Jekyll and Hyde - DreamCatcher Interactive
Midtown Madness - Microsoft
Midtown Madness 2 - Microsoft
Moon Tycoon - Legacy Interactive
MTV TRL Trivia - Take2 Interactive
Need For Speed: Porsche Unleashed - Electronic Arts
NHL 2002 - EA Sports
Official Formula 1 Racing - EIDOS
PhotoDeluxe Business Edition 1.0 - Adobe
The Playa - Project Mayo
PrintMaster 4.0 - MindScape
Sasami 2000 - Nuclei (kun koreansk)
SimMania for Kids: SimTunes - Maxis
SimMania for Kids: Widget Workshop - Maxis
SimMania for Kids: Sim Park - Maxis
TaxCut Deluxe 2001 - Block Financial Software
Triple Play 2002 - EA Sports
Ventura 8: CorelDraw - Corel
Works 2001: Calendar - Microsoft
Bemærk! Denne opdatering afslutter og løser problemer, der var omfattet af tidligere kompatibilitetsopdateringer til Windows XP, og er beregnet til at erstatte disse opdateringer. Listen over programmer, der var omfattet af den forrige opdatering, findes i følgende Microsoft Knowledge Base-artikel

Q313484 Windows XP Application Compatibility Update - December 17, 2001. Dette websted er på engelsk.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q313484
Avatar billede sobo Nybegynder
07. september 2002 - 19:47 #4
Har hentet nyeste patch på Myst-III hjemmesiden (patch 1.22 for pc), men det hjalp ikke.

Har prøvet at ændre til anden kompatibilitet, men det hjalp desværre heller ikke.

vh
sobo
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. september 2002 - 23:55 #5
Avatar billede torben.s Nybegynder
08. september 2002 - 12:03 #6
har desværre ingen løsning. jeg har spillet exile på min comp med winxp home og ntfs uden probs.så det skal kunne lade sig gøre.
bare mine 2 cents...
Avatar billede sobo Nybegynder
09. september 2002 - 06:58 #7
torben
Har også set på diverse diskussionsgrupper vedr. MYST-III, at hos nogle kører spillet uden problemer på en XP maskine med NTFS fil systemet, mens det hos andre ikke virker....tja, den forunderlige pc-verden.

:-)