Avatar billede steenup Nybegynder
07. september 2002 - 15:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan sletter jeg Xp

Jeg har en Medion com, der fulgte en restore cd med, men den kan ikk slette xp. Så hvordan sletter jeg windows xp? Kan det gøres fra Dos, og i så fald hvordan kommer jeg derud uden en boot disk, og heller ikke igennem den genvej der ligger i xp.
På forhånd tak
Avatar billede hundevennen Nybegynder
07. september 2002 - 15:04 #1
du skal ha en bootdisk
Avatar billede kokain Nybegynder
07. september 2002 - 15:05 #2
Avatar billede hundevennen Nybegynder
07. september 2002 - 15:05 #3
Avatar billede tjansson Nybegynder
07. september 2002 - 15:06 #4
der er ikke noget DOS i XP, så lav en win98 start diskette og formater HD.
... hvis du skal gemem filer så hent partition magic og lav en fat32 partition og læg filerne derover, også formatere du bare HD.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2002 - 15:37 #5
Avatar billede steenup Nybegynder
07. september 2002 - 15:40 #6
problemet er bare at jeg ingen disks har
Avatar billede tjansson Nybegynder
07. september 2002 - 15:42 #7
1.44 floppy disk eller HD... jeg ved ikke helt hvad du mener? Du behøves kun en HD for at lave flere partitioner... :-)
Avatar billede steenup Nybegynder
07. september 2002 - 15:48 #8
1.44 floppy. Skal vel bruge en bootdisk for at komme ud i "dos" og derefter slette mit c drev, og floppy's har jeg ingen af... desværre
Avatar billede tjansson Nybegynder
07. september 2002 - 15:54 #9
Forskellen mellem 95/98 og XP er at der ikke er noget underliggende DOS i XP, så du kommer ikke ud i DOS ved at sætte en start diskette i drevet, du indlæse ldit dos så du kan formatere og fdiske og sådan noget... men jeg vil anbefale dig at anskaffe dig en diskkete... Det er ret billigt.. :-)
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
08. september 2002 - 14:46 #10
for at slette xp, booter du på xp install cdén. følger menyerne til en ny installation og når den beder om drev sletter du bare den partition som du havde den liggende på derefter formateres den og når den er færdig med formatering afbryder du bare installén og vupti AS SIMPLE AS THAT