Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
07. september 2002 - 14:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nintaus og Macrovision

Hej, Jeg har for et par måneder siden købt en NINTAUS DVD asfpillr. Jeg er godt tilfreds med den men er lidt træt af at mine børn hele tiden skal værre i stuen for at se deres dvd'er. Jeg ved at min maskine burde være med macrovision slået fra, så det burde være muligt at overspille til Video. Når jeg kigger I manualen bliver jeg helt 'træt' i hovedet og kan ikke umiddelbart se hvordan jeg gør rent praktisk, med stik og så videre. Mit fjernsyn er et ældre (3-4 år) gammelt Sony. Det samme er min VHS Video.
Kan nogen hjæple med en forklaring omkring tilslutning/opsætning til Video?
Avatar billede cholm Nybegynder
07. september 2002 - 15:16 #1
Jeg har også en Nintaus DVD, og jeg har da bare sat et scartkabel imellem DVD´en og videoen - Så kørte det :-)

/cholm
Avatar billede cholm Nybegynder
07. september 2002 - 15:17 #2
Hvis du sætter scartkablet i videoen skal din video sikkert stå på "AUX" e.l.

/cholm
Avatar billede kolme Nybegynder
07. september 2002 - 15:19 #3
Hvis du har scart stik på både video od DVD-afspiller kan du jo bare benytte et scartkabel mellem disse to enheder.
Hvis du har phono udgang på din DVD-afsp. skal du have et scart stik med tre phono stik, hvor det ene er til Video sign. og de to andre er til Aduio sign.
Avatar billede nielseriknielsen Nybegynder
07. september 2002 - 16:28 #4
Ja , jeg fik det faktisk til at virke nu også . Jeg skulle bare pille mit parabolkort scartstik ud . Men tak for hjælpen alligevel. Du får point herfra
Avatar billede kolme Nybegynder
07. september 2002 - 16:30 #5
Nu ved jeg ikke hvor grøn du er i "faget" men phono og scart se således ud:
http://www.kapselcola.dk/phonoscart.jpg
Har du ikke scart-scart, skal du sikre dig at der er signalet går fra scart til phono.