Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:02 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

RAM

Det startede med at jeg havde købt nogle nye RAM.
den satte jeg bare i men første gang jeg tænte min com sagde den :
Press A Key To Reboot.
Jeg trykkede så på en knab og den genstertede såen blev det ved og jeg trykkede.
Så ved jeg ikke hvad der skete men så begyndte den bare at sige " dik dik...... Dik Og så genstertede den og sådan gør den stadig nu....

HJÆLP MIG hvad skal jeg gøre ????
Avatar billede krukken Juniormester
07. september 2002 - 00:10 #1
Hvad er det for noget ram, of understøtter dit bundkort den type ram som du har købt?
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:11 #2
det er DDR ram ! og ja de passe til Bundkortet !
Avatar billede krukken Juniormester
07. september 2002 - 00:14 #3
Ja, de passer ned i soklen, men understøtter dit bundkort DDR?! Har du noget SDR-ram? Prøv at sætte det i! Hvis masinen kører så, er der enten fejl i rammen, eller også understøtter dit bundkort ikke rammen!
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:19 #4
jeg havde DDR ram i før og jeg har selv samlet min com og mit bundkort hedder : Asus ATX Athlon/Duron VIA KT266A Chipsæt.

Hvis det kan hjælpe  ?
Avatar billede krukken Juniormester
07. september 2002 - 00:20 #5
Så ville jeg nok gå ned i forretningen og se om de har nogle maskiner som kan køre med det!
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:21 #6
øhh hvad mener du ?
Avatar billede loonz Nybegynder
07. september 2002 - 00:26 #7
djproxima> Hvilken BIOS har du ? Når du siger "dik", mener du så, at den bipper, eller hvad ?
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:39 #8
ja det bipper
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:39 #9
den kan ikke en gang starte op inden den genstarter !
Avatar billede loonz Nybegynder
07. september 2002 - 00:40 #10
Men hvor mange gange bipper den ? Og hvilken BIOS har du ?
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:44 #11
Den bipper 3 gange og genstarter...
Øhh kan ikke huske hvordan man ser BIOSen
Avatar billede loonz Nybegynder
07. september 2002 - 00:46 #12
Din BIOS er nok én af de her:

American Megatrends Inc. (AMI BIOS)
Award BIOS
Phoenix BIOS
"Other Brand"

Hvis du har én af ovenstående BIOS'er, så tjek hvad lige præcis din beepcode betyder her: http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:49 #13
Hvis du skal finde ud af det hvad skal du så have af vide af mig ?
Avatar billede loonz Nybegynder
07. september 2002 - 00:51 #14
Meget gerne hvilken BIOS du har! Bippene i starten fortæller hvilken hardware-del, der eventuelt er problemer med (selvom det nok er RAM'ene).
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:53 #15
Hvis du skal hjælpe mig med af finde min bios hvad skal du så have af vide det er det jeg mener ?
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 00:57 #16
ER du der ?
Avatar billede loonz Nybegynder
07. september 2002 - 00:59 #17
Når du starter din pc op, så lige inden den fryser, burde der meget gerne stå producenten af din BIOS.
F.eks. kan du se, at BIOS producenten her http://www.mrbios.com/biosupgrades/images/AUT_0025.jpg
er Award Megatrends.
Men jeg bliver nødt til at smutte. Skal op tidligt på arbejde :(
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 01:00 #18
VENT
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 01:00 #19
Har du ICQ eller MSN ?
Avatar billede loonz Nybegynder
07. september 2002 - 01:01 #20
PS. tag dig ikke af det dér "BIOS ID String". Det er bare et tilfældigt "screenshot" jeg har fundet.
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 01:03 #21
Nåe men så langt kommer den slet ikke så jeg kan se det !
Det genstarter hele tiden
Avatar billede loonz Nybegynder
07. september 2002 - 01:07 #22
Ok, jeg ville ellers gerne hjælpe, men nu har du jo lukket spørgsmålet!
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 01:09 #23
FUCK ups
Avatar billede djproxima Nybegynder
07. september 2002 - 01:11 #24
Har du ICQ Eller MSN