Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. september 2002 - 21:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Xhtml & target i links

Hejsa

Endnu et spørgsmål angående Xhtml

<a target="_blank" href="http://validator.w3.org/check?uri=http://www.leweb.dk/ny/">raprap</>
Dette er forkedt, da target="_blank" ikke er tilladt i XHTML, hvordan gør man så?
Den skal åbne linket i et nyt vindue..
Avatar billede theguardian Nybegynder
06. september 2002 - 21:23 #1
prøv med kun target="blank" mener det skulle hjælpe
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. september 2002 - 21:26 #2
nej. Hjælper ikke...
Avatar billede whatever Nybegynder
06. september 2002 - 21:32 #3
Så brug javascript.

<a href="java script:window.open('http://validator.w3.org/check?uri=http://www.leweb.dk/ny/','_blank'):">raprap</>
Avatar billede keysersoze Guru
06. september 2002 - 21:32 #4
targets er slet ikke tilladt i xhtml - og det er der mange ting ang frames der ikke er simpelthen fordi de er på vej ud...

så enten skal du ikke gå så meget op i om det er validt eller ej - eller også skal du arbejde uden frames eller finde en løsning vha javascript
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. september 2002 - 21:33 #5
efter w3c´s egen side skulle  target="_blank"  virke
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. september 2002 - 21:33 #6
det er kun strict  target ikke er tilladt
Avatar billede whatever Nybegynder
06. september 2002 - 21:36 #7
Ifølgende denne oversigt er det kun i transitional og frameset, at target må bruges. http://www.w3schools.com/tags/tag_a.asp. Dvs. ikke i strict.
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. september 2002 - 21:37 #8
hmmm sagde jeg ikke det :-)
Avatar billede whatever Nybegynder
06. september 2002 - 21:39 #9
Jeg havde ikke lige opdateret siden.
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. september 2002 - 21:39 #10
okay ;)
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
06. september 2002 - 22:08 #11
hmm.. ville gerne bruge strict, og gå over til java er jo lidt kiks..

Og nej, jeg vil gå efter standarten...
Avatar billede htm Nybegynder
06. september 2002 - 22:12 #12
Hvis du ikke vil bruge javascript, bliver du nødt til at bruge transitinal:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "DTD/xhtml1-transitional.dtd">
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. september 2002 - 23:26 #13
dalbjerg  det er en af de ting man bliver træt af her på eksperten, når du afviser folks svar som er helt korrekt (whatever)  og giver det til en der kommer med nøjagtig det samme som er sagt før.  Så mit råd ville være giv dem point der fortjener det ellers vil du nok få problemer med at få hjælp en anden gang.  :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
06. september 2002 - 23:28 #14
LOL siger jeg til manden der har været på eksperten i snart 1000 dage.  Men det gør det jo bare bedre, så skulle du vide hvordan det foregår :)
Sorry har ikke andet at give mig til lige nu :)