Avatar billede lusk Nybegynder
12. september 2000 - 19:29 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Geforce 2 MX og creative Geforce pro

Ja jeg bliver hvist nød til at starte helt fra bunden.

Here we go !

Fo en måned siden besluttede jeg at skifte mit ellers trofaste TNT1 kort ud med det dejlige Crative Geforce pro kort.

Men da jeg fik det hjem opdagede jeg at det frøs pc\'en efter ca. 7 - 20 minutters spil.
Fik det byttet til et andet af samme mærke, men det hjalp ikke, den gjorde det samme så jeg opgav.

Så her for 2 dage siden væltede mit nye Asus Geforce 2 MX kort ind af døren og fandme om det ikke har samme problemer.

Hvad er der galt med min pc siden den ikke vil have de grafikkort ?
Har prøvet alt ,Format c: og install win igen men lige meget hjalp det den gør stadig det samme.

Men nogle gange når man spille kan den også finde på at lave alle faverne som de er \"solerised\" som i paint shop pro. Altså alle farvene bliver grønne, gule, blå og hvide.

Jeg er desperat! kan det virkelig passe at sådanne Geforce kort ikke kan køre på min pc ?

Pc Specs:
Abit zm6 socket 376 Mobo. Nyeste bios
Intel Celeron 525
128 mbram
6.4 GB Hdd.
Plextor brænder
Netkort
Aureal lydkort
Asus V7100 Geforce 2 MX <<<< problemet
230 wats strømforsyning

HJÆÆÆLP
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
12. september 2000 - 19:48 #1
mit skud ville være det er bundkortet den konflikter med på en eller anden måde
Avatar billede tk-xylen Nybegynder
12. september 2000 - 19:55 #2
Jeg kender en der havde nøjagtigt samme problem, og han løste det ved at putte lidt ekstra køling på kortet.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
12. september 2000 - 21:08 #3
Prøv at nedsætte hardwareaccelerationen på skærmkortet, ved at vælge Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Skærm -> Avanceret (ligger under \"Indstillinger\".

Hvilket operativsystem har du, og hvilken DirectX udgave kører du med?
Avatar billede pladask Nybegynder
12. september 2000 - 23:43 #4
Tror ikke det er en konflikt! De ender næsten altid med \"En alvorlig undtagelse...\" & \"Programmet har udført en ulovlig handling\".

hvilke driverer bruger du? Hvad for for hardware accelleration fryser den i: OpenGL eller Direct3D?
Hvor meget fri plads har du henholdsvist tilbage på harddisken når du spiller?
Avatar billede denboj Nybegynder
13. september 2000 - 01:22 #5
prøv at pille panelet af dit tower og se om fejlen bliver ved med at opstå - det er ikke pis, det kan give luft og du kan finde ud af om det måske er et køle problem
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. september 2000 - 03:01 #6
denboj: havde samme tanke =)
Avatar billede lusk Nybegynder
13. september 2000 - 08:12 #7
Den gør det både i D3D og OpenGL !

Det er ikke varmen på grafikkortet da det slet ikke er varmt og desuden udvikler geforce2 ikke så meget varme som geforce 1 har jeg hørt!

Jeg køre directx ver. 7.0

Det er virkelig MEGET ireterende da jeg spiller Counterstrike meget og det låser altid !

PS. det er alle spiler det låser.

Jeg ved virkelig ikke hvad der er galt, men jeg prøver nogen af de svar jeg har fået senere idag.
Avatar billede lusk Nybegynder
13. september 2000 - 08:49 #8
Jeg bruger Win98 SE.
Og jeg har også 2 ekstra blæsere til ind og udsuning.

Avatar billede tom0603 Nybegynder
13. september 2000 - 11:07 #9
Hvis jeg var dig ville jeg først prøve at køre min computer ved standard hastigheden. Så kan du nemlig finde ud af om det er den hævede bushastighed der gør at du ikke kan køre i spillene.

du vil sikkert sige de grafikkort burde da fint kunne klare at køre ved den hastighed og ja det gjorde de. Men prøv aligevel at finde ud af om det er sagen.

Der er nemlig flere muligheder og RAM og køling af CPU kan nævnes som mulige syndere. Prøv dig derfor lidt frem og se om det ikke kan læse problemet.

Thomas
HardwareOnline.dk
Avatar billede bohjorth Nybegynder
14. september 2000 - 00:48 #10
Hvis det andet ikke virker vil jeg mene at det er din strømforsyning kan også forårsage det. Geforce 2 bruger ikke så meget som Geforce 1, men 230Watt er lige i underkanten. Du burde kunne teste det ved at midlertidigt koble de ting fra du ikke skal bruge (lydkort, plextor og netkort)...
Avatar billede pladask Nybegynder
14. september 2000 - 09:05 #11
Men stadigvæk er det en Celeron CPU. Og de bruger altså ikke vildt meget strøm selv. Men derudover ville jeg nok, som \"tom0603\" skriver, prøve at køle min maskine en smule mere. Prøve, hvis det da ikke stå sådant allerede, at åbne dit tower og sætte en eller anden vifte tæt på. Det kan give en smule køling...
Avatar billede lusk Nybegynder
14. september 2000 - 09:28 #12
Ok så der fremskridt !

Jeg prøved at sænke cpu hastigheden til 466 som den skal kører og så so, xtom` sagde at sætte hardware acceleration et hak ned.

Nu ser det ud til at virke bedre ! Jeg spillede 2 timers uafbrudt Half-life (Counter-strike) hvor den kun engang lavede farverne \"Solerised\" som vil sige at alle farver bliver Blå, gule, hvide og grønne, men den gang kunne jeg trykke esacpe og komme til hovedmenuen i Counter-strike og så vælge \"Forsæt\" og så hoppede den ind i spillet med normale farver.
Men det er jo stadig ikke optimalt at kører med hardware acceleration et hak nede. *snøf*
Men stadig mit grafikkort bliver iIKKE varmt og min cpu likker på ca 40-45 C og kabinet temperatur på ca det samme.

Men jeg vener lige med at give point da det jo kan være at nogen har yderlige forslag.

Avatar billede danneck Nybegynder
14. september 2000 - 13:05 #13
Jeg er enig med en eller anden (husker ikke hvem), om at det måske godt kunne være kabinettet som giver for lidt strøm til systemmet. Prøv at pille nogen af stikkene ud til ekstra blæsere, brænder mm. Det kunne måske løse dit problem.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
16. september 2000 - 17:41 #14
Uhm.. hvilke drivere bruger du til det GF2MX?
Avatar billede hagsted Nybegynder
18. september 2000 - 20:06 #15
Hvor stort er dit kabinet for det der lyder som et værme problem prøv at putte en ekstra køler i kabinettet eller en køler på kortet.
det er et typisk problem med de nye hurtige grafik kort.

Mange hilsner Hagsted ;-)
Avatar billede tom0603 Nybegynder
19. september 2000 - 11:57 #16
Som andre har sagt så kunne det godt lyde somom at det muligvis kunne være strømforsyningen den er galt med. Men jeg vil gerne understrege at en 230 watt strømforsyning skal være nok til det setup jeg har selv en P3 800 og den kører fint med alle grafikkort selvom den har en 235 watt strømforsyning.

Sidst men ikke mindst kunne dit grafikkort være defekt.

Thomas
HardwareOnline.dk
Avatar billede lusk Nybegynder
19. september 2000 - 12:27 #17
Jég har install winME og nu virker alt
Avatar billede denboj Nybegynder
19. september 2000 - 16:35 #18
Jeg kan godt forstå du kalder dig Lusk
Avatar billede -xyz- Nybegynder
13. december 2000 - 11:31 #19
hej jeg har nøjagtig samme problem som dig så jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvordan du fixede det jeg har også me installeret
Biostar m7kvb
Geforce 2 mx
amd thunderbird 700