Avatar billede curtsen Nybegynder
06. september 2002 - 13:33 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Exchange 2000 log filer

Kan jeg ikke minske antallet af log filer exchange 2000 danner eller evt flytte dem til et andet drev...

I løbet af ca 1 uge har den lavet næsten 1 gb log filer...

Kan man ikke sætte hvor længe den skal gemme disse...

Jeg kan ikke finde noget der vedrører disse logs og når jeg kigger på mine protocols er der ikke sat log på...
Avatar billede curtsen Nybegynder
06. september 2002 - 13:35 #1
Findes der ikke et program som optimizer som der gjorde til den gamle 5.5 ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2002 - 14:08 #2
Du kan slå cirkulær logging til, så fyldes den ikke så hurtigt. Loggen kan placeres andre steder end default.

Loggen har for så vidt intet med protokollerne at gøree, der er ikke tale om en logging af hendelser eller brug, men om et mellemtrind i mailsendingsproceduren. Jo flere Mb mail der bliver sendt, jo større bliver logfilerne
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. september 2002 - 14:17 #3
De log filer bliver - så vidt jeg ved - brugt, hvis din server crasher og der sker nogle fejl. Veritas backup kan sættes til at slette disse filer efter endt backup job.
Avatar billede curtsen Nybegynder
06. september 2002 - 14:18 #4
Og hvordan slår jeg så lige cirkulær logging til ???
Og hvor bestmmer jeg hvor log filerne skal placeres ??
Avatar billede hermes Nybegynder
07. september 2002 - 02:59 #5
Circular logging slås til i system manager under First Administrative Tools > server > First storage Group. Højre klik på den. Under general slås circular logging til.  Samme sted kan du flytte Transaction log filerne til et sted.

Hvis du blot højreklikker på server navnet under administrative tools har du en mulighed der log file maintaince..der kan du bestemme hvor længe den skal gemme filerne.
Det skal nævnes at det bedste er at tage backup af serveren!!! Brug evt. 2000 Servers egen backup. Den har Exchange Backup features.
Avatar billede curtsen Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:38 #6
Tak For hjælpen..
Jeg har fået det til at virke..

Beklager med point men jeg havde glemt mit spm
Avatar billede hermes Nybegynder
29. oktober 2002 - 13:59 #7
Det er jeg glad for at høre. Skulle der være en anden gang :-)