Avatar billede anddk Praktikant
06. september 2002 - 13:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

3.55 på win2000

Hvordan får man Navision 3.55 til at køre under Windows 2000 ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. september 2002 - 13:28 #1
Er det en win2000 med NTFS filsystem?
Du kan prøve at installere det på en fat32 disk.
Avatar billede anddk Praktikant
06. september 2002 - 13:33 #2
Ja, det er på NTFS.

Der kommer fejl under opstart, og ved at ignorere, kommer man tilbage til Navi, men det er i et alt for lille "dosboks". Tilgår man Navi via netværket fra en 98maskine, er der ingen problemer. Jeg vil gerne have det til at køre i en boks under windows2000.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
14. september 2002 - 13:51 #3
Hvad siger fejlen under start ?
Avatar billede konsulenten Nybegynder
30. september 2002 - 14:41 #4
Kontroller evt. nuværende løsning ved at trykke <ALT><ENTER> når Navision er startet.

Hvis den ikke kommer frem i fuldskærm.... Opdater til MS/Windows XP. Den virker !!!!!
Avatar billede netspec Nybegynder
07. oktober 2002 - 01:31 #5
Hvilken fejl kommer der? En fejl 20?

Hvilken protokol benytter I på netværket?

Mvh
Jan.
Avatar billede karsten_madsen Juniormester
07. oktober 2002 - 17:59 #6
En fejl 20, så er det NetB. Jeg kan kun (meget) anbefale at opgradere til 3.56a, hvis den kan fås endnu?!? Navision anbefaler at man ikke kører lavere versioner på NT (og over)
Avatar billede leif1 Nybegynder
07. oktober 2002 - 18:23 #7
Avatar billede zahi Nybegynder
15. november 2002 - 11:52 #8
Jeg har installeret den samme version af Navision i Win2000 PRO. Der var ikke nogle problemer.
Hvis det er alt for lille dos boks prøv at højre klikke på ikonet "Navi" og vælg fuld skærm.
Avatar billede mv Nybegynder
26. november 2002 - 16:47 #9
Opdatér helst til Navi3.56a, og husk under alle omstændigheder at bruge Servern.exe+Navin.exe i stedet for Server.exe og Navi.exe

Og har du mulighed for at køre som TCP isf. NetB var det måske et godt tidspunkt at ændre opsætningen....